معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

اکثر مکمل های خارجی تقلبی اند

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۶ کد : ۱۸۰۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۸۵
معاون غذا و دارو اراک گفت: تعداد زیادی از مکمل های ظاهراً خارجی تقلبی بوده و تنها برای سودجویی به فروش می رسند.
اکثر مکمل های خارجی تقلبی اند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از فرآورده های ورزشی که به عنوان مکمل به فروش می رسند تقلبی یا قاچاق هستند گفت: به ورزشکاران توصیه می کنیم فرآورده های استاندارد و مطابق با معیارهای سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت را فقط از محل های عرضه مجاز یعنی داروخانه ها تهیه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تجاری باشگاه ها، کسب سود از فروش مکمل های خارجی است افزود: در حال حاضر به ورزشکاران گفته می شود که مکمل های موجود در داروخانه ها خاصیت اصلی مکمل ها را نداشته و از مکمل های آمریکایی و خارجی استتفاده کنند در حالیکه تعداد زیادی از این مکمل های ظاهراً خارجی تقلبی بوده و تنها برای سودجویی به فروش می رسند.

معاون غذا و دارو اراک عنوان کرد: محصولی که از طریق داروخانه به فروش می رسد کاملاً مجاز است، آزمایش های مختلف روی آن انجام شده و از کارخانه سازنده و تولیدکننده داخلی و خارجی نیز بازرسی صورت می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به مثالی از تخلفات در این حوزه گفت: ممکن است یک شرکت، پروانه واردات از برند خارجی را دریافت کند اما برای سود بیشتر داروی اصل را وارد نکند و محصولات خود را از کانال های غیررسمی وارد کند. از این رو سازمان غذا و دارو سامانه ای طراحی کرده است که در آن محصول باید لیبل اصالت داشته باشد و شماره مد نظر از طریق پیامک استعلام شود و درصورت صحیح بودن شماره اصالت و کیفیت، دارو از نظر ما تأیید می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید بر اینکه هولوگرام و برچسب فراورده از نظر ما اصالت نیست افزود: کد برچسب حتما باید استعلام شود در صورت صحیح نبودن شماره استعلام و یا بی کیفیت بودن تخلف محسوب می شود و با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

   

کلید واژه ها: مکمل های ورزشی حارجی تقلبی و قاچاق دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :