جانشین مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تغذیه سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۸ کد : ۱۸۶۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۶
جانشین اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: ساختار ایمنی بدن انسان با خوردن چند مکمل و غذا و در مدت زمانی کوتاه تقویت نمی‌شود.
تغذیه سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، « مهندس آذر مختاری» جانشین اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: برخی از افراد سودجو با استفاده از شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، هر ماده و ترکیبی را با ویژگی «تقویت‌کننده دستگاه ایمنی» به بازار آوردند.

وی با اشاره به این که کرونا سیستم‌های ایمنی ضعیف را بیشتر درگیر می‌کند، عنوان کرد: ساختار ایمنی بدن انسان با خوردن چند مکمل و غذا و در مدت زمانی کوتاه تقویت نمی‌شود.

مهندس مختاری ادامه داد: هیچ کس با خوردن مکمل‌های غذایی نمی‌تواند از ویروس کرونا مصون شود.

وی افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از فروشنده‌ها با استفاده از ناآگاهی مردم و با گفتن دروغِ «تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی» سودهای کلانی را به جیب می‌زنند.

وی  با اشاره به این که ساختار ایمنی افراد تنوع بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: حتی دو برادری که در شرایط یکسان زندگی و رشد کرده‌اند از نظر ساختار سیستم ایمنی بدن مشابه نیستند.

کارشناس مسئول اداره نظارت ادامه داد: هر فرد برای تعیین مسیر تقویت سیستم ایمنی باید به طور منحصر مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار بگیرد.

این کارشناس تغذیه  با اشاره به این که عوارض بیماری کرونا در هر فرد به نوعی منحصر بروز می‌کند، توضیح داد: موارد بسیاری از بیماران مبتلا به کروپا در یک خانواده بوده‌اند که هر یک از اعضا نوع متفاوتی از عوارض کرونا را در دوران بیماری تجربه‌ کرده‌اند.

وی با اشاره به این که سبک زندگی انسان ارتباط مستقیمی با ارتقای سیستم ایمنی بدن دارد، اظهار داشت: «تغذیه‌ سالم» سلامت سیستم ایمنی تاثیر بسیار زیادی دارد.

مختاری با بیان این که «ما همانی هستیم که می‌خوریم»، افزود: بسیاری از کمپوت‌هایی که مردم تصور می‌کنند سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، در واقعِ امر سبب تضعیف عملکرد سیستم ایمنی می‌شوند.

وی با اشاره به این که بدن ما باید با شرایط محیطی رو به رو شود، عنوان کرد: اگر ما در شرایط کاملا استریل زندگی کنیم، به ایمنی و سلامت کامل نمی‌رسیم.

جانشین اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو با اشاره به نقش روح در تقویت ایمنی بدن، افزود: انسان در ارتباط با طبیعت می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی خود کمک کند.

کلید واژه ها: تغذیه سالم سیستم ایمنی بدن مهندس آذر مختاری کارشناس مسئول نظارت بر مواد غذایی


( ۲ )

نظر شما :