معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تقارن دفاع مقدس با اربعین فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۰ کد : ۲۰۳۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۱
معاون غذا و دارو اراک گفت: تقارن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است.
تقارن دفاع مقدس با اربعین فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: امروز عزت و افتخار ما در دنیا در اثر دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان سلحشور و دلاور در برابر قدرت های شرق و غرب است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به قیام خونین امام حسین (ع) و عاشورا پیوند زده است، افزود: دفاع مقدس در حقیقت معدن ظهور و بروز شهدای والامقامی همچون حبیب بن مظاهرها، علی اکبر و قاسم بن حسن (ع) ها و ابوالفضل العباس هاست.

دکتر علیمرادیان با توجه به شعار محوری امسال دفاع مقدس  «ما مقتدریم» بیان کرد و گفت: چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و تقارن آن با اربعین حسینی فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار شهادت است؛ همان فرهنگی که امنیت امروز ما مدیون آن فرهنگ است. وی افزود: جنگ جز خرابی نتیجه ای ندارد و از آن زیاد استقبال نمی شود زیرا جنگ را دولت ها به راه می اندازند و ملت ها تاوان آن را می پردازند ،

وی توضیح داد: در قرن بیستم دو جنگ جهانی روی داد و در سایه این جنگ ها در طول قرن بیست قریب به ۲۵۰ میلیون نفر جان خود را از دست داده است و دو بمباران هسته ای و جنگ های منطقه در این قرن اتفاق افتاده است و در همه آنها ابر قدرت ها در دوطرف قرار داشتند اما در جنگ ایران و عراق دو ابرقدرت در کنار هم قرار کرفتند، و در برابر جمهوری اسلامی ایران بودند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در درگیریها و جنگ های ۲۵۰ سال گذشته همیشه قسمتی از خاک ایران را به یغما برده اند اما تنها جنگی که وجبی از خاک کشورمان جدا نشد هشت سال دفاع مقدس بود.

معاون غذا و دارو خاطرنشان کرد: از همه همکاران ، دانشجویان و متولیان امور فرهنگی تقاضا داریم در برنامه‌ریزی و برگزاری ایام و مناسبت‌های مختلف بویژه ایام اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، اثربخشی و متناسب سازی فعالیت‌ها را به جد دنبال کنند تا شاهد ظهور سیره شهدا در زندگی و امور همگان باشیم.

کلید واژه ها: پیام هفته دفاع مقدس معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :