هنگام مصرف مواد غذایی به رنگ‌های کنار لوگوی سازمان غذا و دارو دقت کنید

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۸ کد : ۲۰۴۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۷
جانشین اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو گفت: بر لزوم توجه مصرف کنندگان به رنگ‌های کنار لوگوی سازمان غذا و دارو بر روی بسته بندی مواد غذایی تاکید کرد.
هنگام مصرف مواد غذایی به رنگ‌های کنار لوگوی سازمان غذا و دارو دقت کنید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، مهندس آذر مختاری جانشین اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: نشانگر رنگی در کنار لوگوی سازمان غذا دارو (سیب سبز رنگ)، نشان دهنده برخی محدودیت‌ها برای برخی افراد است. مثلا وقتی میزان قند ماده غذایی، قرمز رنگ باشد، به معنای بالا بودن میزان قند آن محصول بوده و بیماران دیباتی نباید از آن تغذیه کنند و  یا اگر میزان ترانس ماده غذایی قرمز باشد بدین معناست که کسانی که چربی خون دارند نباید از این محصول استفاده کنند. 

وی افزود: حتی اگر کسی سواد هم نداشته باشد با رنگ های قرمز، نارنجی و سبزی که روی بسته بندی مواد غذایی هست می‌تواند تشخیص دهد که این ماده غذایی را بخورد یا نه.

وی همچنین  با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم در رشد کودکان، به نقش موثر وعده ی صبحانه در تقویت ذهنی و یادگیری کودکان اشاره کرد.

مختاری با تاکید بر اینکه در خرید مواد غذایی باید دقت لازم را به خرج داد، افزود: آدرس دقیق کارخانه و تاریخ تولید و انقضا نیز حتما باید روی بسته بندی درج شده باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها: نشانگر رنگی تغذیه ای مهندس آذر مختاری


نظر شما :