بازرسی کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک از داروخانه های عرضه کننده شیر خشک شهرستان های محلات و نیمور

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴ کد : ۲۱۷۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۴
کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل طی یک بازرسی ادواری هماهنگ نشده از صحت عرضه شیر خشک های رژیمی و مکمل های ورزشی در داروخانه های مجاز و همچنین عطاری های شهرستان محلات و نیمور بازرسی به عمل آوردند.
بازرسی کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک از داروخانه های عرضه کننده شیر خشک شهرستان های محلات و نیمور

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر نجما سلیمانی کارشناس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو بیان کرد: کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل طی یک بازرسی ادواری هماهنگ نشده از صحت عرضه شیر خشک های رژیمی و مکمل های ورزشی  طبق مقررات تصویب شده در سازمان غا و دارو و به دنبال برگزاری کارگاه تخصصی نحوه صحیح عرضه مکمل های ورزشی در داروخانه های مجاز و همچنین عطاری های شهرستان های محلات و نیمور بازرسی به عمل آوردند.

وی افزود: در این بازرسی ها که به صورت سر زده انجام گرفت، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت ، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر و عدم دخالت عطاری در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخوردهای مناسب قانونی صورت گرفت.

این داروساز ادامه داد: هدف از این بازرسی ها بهبود عرضه صحیح شیر خشک های رژیمی و همچنین کیفیت ارائه محصولات مجاز در واحدهای عرضه کننده و جلوگیری از توزیع فرآورده های دارویی به منظور کاهش سرانه مصرف سرخود انواع دارو  اعم از محصولات طبیعی و سنتی و بدون تجویز پزشک می باشد.

دکتر سلیمانی ادامه داد: عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاریها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که سلامت مصرف کنندگان را با تهدیدات جدی مواجه خواهد نمود.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو در پایان از مردم خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و خصوصا مجوز های بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها: بازرسی کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل بازدید از عطاری ها معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :