معاون استاندار مرکزی:

تجویز دارو و مکمل در باشگاه‌های ورزشی خلاف قانون است

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵ کد : ۲۲۶۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تجویز دارو و انواع مکمل‌ها در باشگاه‌های ورزشی خلاف قانون است و دستگاه‌های مسئول باید نسبت به این مهم رسیدگی کنند.
تجویز دارو و مکمل در باشگاه‌های ورزشی خلاف قانون است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، بهروز اکرمی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی، امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان استان وظیفه دارند در نشست‌های تخصصی بر روی یک ساز و کار ایده‌آل اجماع کرده و با خاطیان برخورد قاطعانه کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تجویز دارو و مکمل از سوی مربیان ورزشی که برخی از آنها تحصیلات سطح پایین دارند، برنامه غذایی و ورزشی نیز در باشگاه‌های ورزشی به ورزشکاران ارائه می‌شود که این مهم سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان استان باید وظایف باشگاه‌داران را تشریح و به اطلاع عموم مردم به خصوص جوانان و نوجوانان برسانند.

اکرمی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی فعالیت خود به جامعه باشند؛ بیان کرد: ارائه برنامه‌های آموزشی با هدف آگاه‌سازی جامعه باید از سوی نهادهای مختلف جدی گرفته شود و در این رهگذر می‌توان از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده شود.

وی در خصوص فعالیت عطاری‌ها نیز گفت: براساس گزارش‌های موجود شمار قابل توجهی از واحدهای عطاری استان فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌دهند که صدمات جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: براساس قانون عطاری‌ها فقط مجاز به فروش عرقیجات با پروانه معتبر و گیاهان خشک هستند اما بسیاری از این قشر به فروش داروهای غیرمجاز می‌پردازند که باید برخورد قانونی صورت گیرد.

اکرمی فعالیت عطاری‌ها را نگران کننده عنوان کرد و اظهار داشت: اتاق اصناف و سازمان صمت نسبت به این مسئله وظیفه قانونی دارند و نظارت از این مراکز و اعمال قانون در مورد افراد متخلف باید جدی گرفته شود.

وی در خصوص حمایت از سالمندان و توجه به سلامت این قشر نیز گفت: استفاده از ظرفیت خیران در این امر باید جدی گرفته شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

کلید واژه ها: فروش و تجویز دارو معاون استاندار مرکزی بهروز اکرمی


نظر شما :