معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

فضای مجازی محل خرید و فروش کالاهای سلامت محور نیست

۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۹ کد : ۲۳۰۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۰
معاون غذا و دارو اراک در چهارمین مجمع سلامت شهرستان دلیجان گفت: فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست و کالا‌های سلامت محور باید از مکان‌های معتبر تهیه شوند.
فضای مجازی محل خرید و فروش کالاهای سلامت محور نیست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو داشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه مجمع سلامت شهرستان دلیجان گفت : داروهای ارائه شده در فضای مجازی محصولات بی اصالتی هستند که یا به صورت زیرزمینی در کشور تولید می‌شوند یا محصولات بی کیفیت کشورهای همسایه هستند که به صورت قاچاق توسط سودجویان وارد شده و دور از چشم ناظران عرضه می شوند.
 متأسفانه برخی از عطاری‌ها محصولات سالم و مورد تأیید بهداشت را عرضه نمی‌کنند و در برخی عطاری‌ها شاهد فروش و توزیع دارو هستیم در حالی که مجوز این کار را ندارند.
وی ادامه داد: همچنین برخی باشگاه‌های ورزشی در استان مرکزی، مکمل و داروهای غیر مجاز را میان جوانان توزیع می‌کنند که این یک تهدید بزرگ برای سلامت به حساب می‌آید.
معاون غذا و دارو تصریح کرد: علاوه بر این موارد لزوم آموزش به دامداران و مرغداران در مورد استفاده مناسب از آنتی بیوتیک در دام و طیور و آموزش نحوه استفاده از سموم در محصولات کشاورزی و همچنین نه به خرید کالاهای سلامت محور از طریق مجاری غیر قانونی و فضای مجازی نامعتبر و… موجب شد تا شعار مجمع سلامتی که امسال برای استان انتخاب شد، خودمراقبتی آری، خود درمانی هرگز باشد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: خرید دارو و کالا‌های سلامت محور باید از مکان‌های معتبر و با برچسب تایید و اصالت کالا از سامانه ttac  انجام شود. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو توصیه می کند هموطنان تحت هیچ شرایطی کالاهای سلامت محور را از فضای مجازی تهیه نکنند.
دکتر علیمرادیان : تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان و همچنین سمن‌ها و دهیاران و شوراها و دامداران و کشاورزان باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک کمک کنند تا بتوانیم موضوع اجتماعی شدن سلامت را نهادینه و دغدغه‌های سلامت مردم را مرتفع کنیم و شاهد ارتقا سلامت و سواد سلامت مردم باشیم.

انتهای پیام//

کلید واژه ها: چهارمین مجمع سلامت استان دلیجان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :