الزامات واحدهای کارگاهی محصولات آرایشی و بهداشتی

۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۱ کد : ۲۳۱۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۱
الزامات واحدهای کارگاهی محصولات آرایشی و بهداشتی
به آگاهی میرساند؛ بپیوست بخشنامه شماره 57439 / 675 مورخ 13 / 10 / 1400 اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص الزامات واحدهای کارگاهی محصولات آرایشی و بهداشتی جهت استحضار و اقدام لازم ارسال می گردد با توجه به دستورالعمل مذکور ، موارد ذیل تاکید می گردد :
 

1 -شرایط فنی و بهداشتی کارگاهی، بر اساس اصول GMP، امکانات و تجهیزات کافی جهت تولید متناسب با محصول مطابق با حداقل ضوابط تاسیس کارخانه های آرایشی و بهداشتی باشد.

2- آزمایشگاه شیمی جهت کارگاه الزامی بوده و در صورت عدم وجود آزمایشگاه میکروبی و آزمایشگاههای تخصصی تا یک سال کارگاه میتواند با آزمایشگاه همکار(معرفی شده و موردتایید اداره کل آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو) قرارداد داشته باشد.

3- دارا بودن مسئول فنی واجد شرایط

4- محل واحد کارگاهی در منطقه مسکونی واقع نشده باشد و بررسی میدانی وضعیت کانون آلایندگی در محل احداث واحد تولیدی و مطابقت آن با گزارش ارزیابی خطر ارایه شده از سوی متقاضی، توسط کارشناسان انجام و صورتجلسه مربوطه به همراه نظریه کارشناسی جهت طرح و اخذ تصمیم به کمیته فنی و قانونی ارجاع می گردد.

5- در صورت وجود ابهام در جواز کسب صنفی ارائه شده از ارگان ذیربط صنعت و معدن استان استعلام لازم صورت پذیرد.

6- واحد کارگاهی مکلف به کسب تاییدیه از سازمان محیط زیست می باشد.

ضمنا تصمیم نهایی در خصوص نحوه اقدامات اجرایی و صدور مجوز بهداشتی ذیربط منوط  به تایید و موافقت کمیته فنی و قانونی این معاونت می باشد.

کلید واژه ها: الزامات واحدهای کارگاهی محصولات آرایشی و بهداشتی


( ۱ )

نظر شما :