مصرف خودسرانه داروها منجر به مقاومت دارویی می‌شود

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۷ کد : ۲۳۳۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۴
معاون غذا و دارو اراک در چهارمین مجمع سلامت شهرستان تفرش گفت: داروهای موجود در کشور از کیفیت مطلوبی برخوردارند، مصرف خودسرانه، بی‌رویه و یا ناقص داروها به خصوص آنتی‌بیوتیک منجر به اثر نکردن دارو در بدن می‌شود.
مصرف خودسرانه داروها منجر به مقاومت دارویی می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو داشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه مجمع سلامت شهرستان تفرش گفت: در حال حاضر مشکلی که در ایران وجود دارد، مصرف بی رویه، ناقص و خودسرانه آنتی بیوتیک‌هاست که موجب مقاومت دارویی می‌شود.
وی افزود: داروهای موجود در کشور از کیفیت مطلوبی برخوردارند، خود ما با مصرف نادرست آنتی بیوتیک‌ها و داروهای دیگر این نقیصه را برای داروها به وجود می‌آوریم.
دکتر علیمرادیان تصریح کرد: دایما کنترل‌های ادواری بر داروهای موجود در کشور انجام می‌شود و اگر دارویی با مشکل روبرو باشد به شرکت تولید کننده یا توزیع کننده، اعلام و از داروخانه ها جمع‌آوری و برگردانده می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه مراکز توزیع غیرمجاز دارو متولی مشخصی نداشته و بدون کنترل فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: داروهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند از مراکز غیر مجاز مرزی وارد کشور می‌شوند و به وسیله مراکز زیر پله‌ای با مارک تقلبی عرضه می‌شوند، شناسایی چنین مراکزی که دارای شناسنامه نیستند بسیار مشکل بوده و به طور اتفاقی شناسایی می‌شوند.
انتهای پیام

کلید واژه ها: چهارمین مجمع سلامت استان تفرش معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :