معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

پلمپ عطاری مداخله کننده در امر درمان

۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۲ کد : ۲۳۳۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک عطاری متخلف که اقدام به مداخله در امر درمان می کرد با همکاری معاونت درمان و پلیس اماکن شناسایی و پلمپ شد.
پلمپ عطاری مداخله کننده در امر درمان

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص اظهار داشت: در راستای طرح نظارت بر عطاری و عرضه کالاهای سلامت محور، کارشناسان اداره فراورده های طبیعی،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو، معاونت درمان و ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس شهرستان پس از اطلاع از دخالت در امر درمان در یکی از عطاری‌های شهر، بلافاصله اقدامات لازم را در این زمینه آغاز کردند

وی عنوان کرد: بازرسان حاضر دراین گشت اقداماتی چون نوبت دهی برای انجام حجامت، زالو درمانی، برداشتن خال و ویزیت بیماران و فروش دارو توسط متصدی این عطاری متخلف را ثبت و گزارش کرده اند. با توجه به عواقب تهدید کننده سلامت و بهداشت این تخلف با دستور مقام قضائی عطاری مذکور پلمپ گردید

معاون غذا و دارو از عموم شهروندان درخواست کرد: تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عطاری ها، سالن های زیبایی و باشگاههای ورزشی، موضوع را از طریق شماره تلفن 190 به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. شهروندان محترم باید این نکته را در نظر داشه باشند که تنها متخصصان طب سنتی برای مراجعه و دریافت درمان قابل اعتماد می باشند و از مراجعه با افراد مدعی بدون مدرک معتبر خود داری کنند.

دکتر علیمرادیان نیز این نکته را به متصدیان محترم عطاری ها خاطرنشان کردند: که عطاری ها تنها محل عرضه عرقیجات مجاز، روغن های مجاز، ادویه و گیاهان خشک می باشند و باید از عرضه هر دارو،مکمل و خدماتی خودداری شود.

کلید واژه ها: پلمپ عطاری مداخله کننده در امر درمان دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۳ )

نظر شما :