چتر نظارتی معاونت غذا و دارو بر محصولات سلامت محور در اراک

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۴ کد : ۲۳۸۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۵
معاون غذا و دارو گفت: بانزدیک شدن به روزهای پایانی سال و گسترده شدن بساط دست فروش ها نظارت مدیریت دارو، غذا، آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه تشدید می شود.
چتر نظارتی معاونت غذا و دارو بر محصولات سلامت محور در اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: هر ساله با قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و تنوع بساط دست فروشها و البته ارزانتر بودن اجناس در این بساط ها، بیشتر شهروندان جذب محصولات آنها می‌شوند غافل از اینکه بیشتر این محصولات تقلبی، قاچاق و تهدید کننده سلامت افراد هستند.

دکتر علیمرادیان با اشاره به رسالت معاونت غذا و دارو که حفظ سلامت مردم است، گفت: کارشناسان حوزه غذا در قالب تیم‌های فنی از طرف مدیریت غذا در سطح استان از کارخانه‌های تولیدی و بازار بازدید و نظارت جدی خواهند کرد.
وی با تاکید برخرید محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی معتبر از مراکز خرید رسمی،  دارا بودن برچسب کنترل رهگیری و کنترل اصالت وزارت بهداشت و پلمپ بودن آنها افزود : گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانال‌های رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند، بسته بندی پلمپ شده ندارند و به راحتی به وسیله افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند که ممکن است عوارض بدی روی سلامت پوست شما بر جای بگذارند.

علیمرادیان اظهار کرد: در برخی از موارد، متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی را ساخته و با موادی بسیار متفاوت با موادی که روی ظرف درج شده است، پر می کنند که این مساله سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند. این در حالی است که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد برای تهیه مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت،باز هم معلوم نیست که واقعا چه چیز مصرف می کنید. 

وی افزود: برای اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید،قبل از مصرف از طریق برچسب رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور از سلامت محصول مطمئن شوید و محصول معتبر را خریداری کنید.

معاون غذا و دارو خاطر نشان کرد: چندی است که شما برچسب های سفیدرنگی با نوشته های سیاه رنگ را روی محصولات آرایشی می بینید. بر اساس ماده 11 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی همه اقلام خارجی، برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشد.

وی افزود: دقت کنید شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت ، برچسب رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور و مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

معاون غذا و دارو اراک یادآور شد: کارشناسان معاونت غذا و دارو همه روزه آمادگی دریافت و پذیرش شکایات مردمی از طریق شماره تماس  ۰۸۶۳۳۷۷۳۸۷ و سامانه تلفنی ۱۹۰ را دارد، و در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

کلید واژه ها: چتر نظارتی معاونت غذا و دارو محصولات سلامت محور


نظر شما :