راه اندازی سامانه سفارشات دارویی بیمارستانهایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۲۴۸۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۹
دکتر محمدی صفت؛ کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو گفت: با هدف بهینه سازی خرید و مصرف اقلام دارویی، ملزومات پزشکی و تجهیزات مصرفی در مراکز درمانی و مقایسه سیستم های مدیریت هوشمند دارویی بیمارستانی موجود در سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سامانه سفارشات دارویی بیمارستانهایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری راه اندازی شد.
راه اندازی سامانه سفارشات دارویی بیمارستانهایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سال ۱۴۰۰

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر مائده محمدی صفت؛ کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو گفت: این سامانه امکان خرید تجمیعی، نظارت مستقیم بر خرید، گزارشات موجودی و مصرف اقلام دارویی ملزومات پزشکی و تجهیزات مصرفی، آنالیز ABC، بررسی اقلام دارویی پرمصرف و پر هزینه، ثبت پیش فاکتور و ایجاد انبار مجازی و تامین دارو از آن را فراهم می کند.

وی افزود: پس از تلاش کارشناسان واحد مدیریت دارو و مواد تحت کنترل و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و ایجاد کلیه زیر ساخت های لازم و پیاده سازی آن در بیمارستان امیرالمومنین به صورت پایلوت ، در سال جاری تمامی مراکز درمانی در سامانه سیماد فعال شدند و در دی ماه امسال این سامانه در اختیار کاربران قرار گرفت.

دکتر محمدی صفت ادامه داد: هم اکنون کلیه مراکز درمانی به سامانه سیماد متصل می باشند و ثبت سفارش و نظارت بر خرید از سال جدید به صورت کامل از طریق این سامانه صورت خواهد پذیرفت.

کلید واژه ها: راه اندازی سامانه سفارشات دارویی نرم افزار سیماد دکتر محمدی صفت


( ۱ )

نظر شما :