معاون غذا و دارو اراک:

هفت میلیارد ریال کمک به بیماران صعب العلاج مرکزی پرداخت شد

۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۷ کد : ۲۵۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۹
عاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفت میلیارد ریال کمک هزینه دارویی امسال به بیماران صعب العلاج استان مرکزی پرداخت شده است.
هفت میلیارد ریال کمک به بیماران صعب العلاج مرکزی پرداخت شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛دکتر «مصطفی دلاور» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: حمایت مالی از بیماران صعب العلاج در قالب اختصاص ردیف بودجه از سازمان غذا و داروی کشور انجام می گیرد و ماهانه نزدیک به یک و نیم میلیارد ریال برای این بیماران در استان مرکزی هزینه می شود.
وی افزود: 2 هزار و 100 بیمار صعب العلاج استان در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای پرونده دارند به طوری که روزانه حدود 15 نفر و ماهانه حدود 600 نفر برای دریافت کمک مراجعه دارند.
دلاور اظهار داشت: 330 نفر از متقاضیان کمک هزینه دارویی جدید و متعلق به امسال است و بقیه پرونده ها کمک مستمر و موردی از سال های قبل نیز داشته اند.
وی توضیح داد: بیشترین هزینه و کمک را ویژه بیماران سرطانی استان در حدود نیمی از ارقام پرداختی شامل می شود که اغلب از خانواده های کم بضاعت هستند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: بیماران متابولیک ،مبتلایان به هپاتیت و روماتیسم پس از سرطانی ها بیشترین دریافت کنندگان کمک برای مخارج دارویی در استان را شامل می شوند و در کنار این موارد در زمینه کمک های هزینه دارویی برخی داروهای بیماران ام اس نیز مساعدت هایی در سال جاری صورت گرفته است.
دلاور توضیح داد:رقم پرداختی از وزارتخانه در سال جاری برای کمک هزینه دارویی بیماران صعب العلاج تاکنون چهار میلیارد ریال بوده است و امید است که هرچه سریعتر ارقام مناسب برای این حوزه تزریق شود.
در استان مرکزی 19 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و یکهزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد که15 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: دکتر دلاور بیماران صعب العلاج


( ۱ )

نظر شما :