معاون غذا و دارو اراک:

عوارض جدی با مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق

۰۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۴ کد : ۲۶۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۱
معاون غذا و دارو اراک گفت: مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی حتما در موقع خرید به مجوز وزارت بهداشت و برچسب اصالت سلامت محصولات دقت کنند.
عوارض جدی با مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ؛دکتر مصطفی دلاور، معاون غذا و دارو با بیان اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی از لحاظ کیفیت و سلامتی اهمیت بسزائی برای سازمان غذا و دارو دارد اظهار داشت: نظارت های این معاونت بر روی محصولات آرایشی تولید داخل و وارداتی توسط کارشناسان به دقت صورت می گیرد و گزارش های مکتوب از نحوه بازرسی ها به سازمان ارسال می شود.

 

معاون غذا و دارو اراک خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی بسیاری نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود و در بازار نیز عرضه می شود پیشنهاد می شود که مصرف کنندگان حتما در موقع خرید به مجوز وزارت بهداشت و برچسب رهگیری و کنترل اصالت سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی دقت کنند.

 

دکتر دلاور گفت: اگر در موقع خرید محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی دقت نشود و محصولی را خرید کنند که به صورت قاچاق در بازار وجود دارد در موقع مصرف احتمال  عوارض جانبی را برای مصرف کننده داشته باشد به همین دلیل هنگام خرید حتما به مجوز بهداشت و برچسب اصالت کالا توجه داشته باشند.

وی در پایان گفت: مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی زمان مشخصی دارد و ممکن است این زمان مصرف توسط مصرف کننده رعایت نشود مثلا محصولات حساسی نظیر ریمل و خط چشم در صورت عدم رعایت تاریخ انقضا و شرایط نگهداری محصول، احتمال بروز حساسیت و واکنش های الرژیک انتظار می رود.

کلید واژه ها: دکتر دلاور


نظر شما :