دارویاری، طرحی برای بهره مندی بیماران از یارانه دارو

۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۲۷۸۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:طرح دارو یار در استان آغاز شده است و تمام داروخانه‌ها ملزم به اجرای آن هستند.
دارویاری، طرحی برای بهره مندی بیماران از یارانه دارو

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در این طرح، یارانه از طریق بیمه‌ها به افراد زیرپوشش و با نسخه پزشک تعلق می‌گیرد. 

او می گوید: قیمت دارو‌ها برای کسانیکه می‌خواهند دارو‌ها را به صورت آزاد و بدون نسخه دریافت کنند، افزایش یافته است و برای کسانیکه دارو را با نسخه پزشک دریافت می‌کنند، تغییری نخواهد کرد و همانند قیمت‌های قبل می‌توانند دارو را خریداری کند.

به گفته علیمرادیان؛ دارو‌هایی که قبلا زیر پوشش بیمه نبودند، با اجرای طرح دارویاری زیر پوشش قرار گرفته اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک جلوگیری از قاچاق دارو را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: همچنین حمایت ویژه‌ای از بیماران خاص، مزمن، صعب العلاج می‌شود.

این مقام  مسئول می گوید:  ۳۶۶ قلم از دارو‌هایی که زیر پوشش بیمه نبودند و با اجرای طرح دارویاری زیرپوشش قرار گرفته اند، با وجود افزایش قیمت، به نرخ قبل در اختیار بیماران قرار خواهند گرفت.

به گفته علیمرادیان؛ افزایش قیمت شامل دارو‌هایی از جمله؛ سرماخوردگی، استامینوفن، دیفن هیدرامین و سایر دارو‌هایی که برای تهیه آن‌ها نیاز به نسخه پزشک ندارند، نمی‌شود.

او می‌گوید: پرداخت هزینه دارو‌های بیماری‌های خاص همانند گذشته و با حمایت‌های بیمه تکمیلی است، بطوریکه ۷۰ درصد آن را بیمه پرداخت خواهد کرد، همچنین می‌توانند با مراجعه معاونت غذا و دارو از تخفیف برای ۳۰ درصد باقیمانده بهره‌مند شوند.

علیمرادیان در پاسخ به این سوال که " شرایط برای افرادی که زیر پوشش بیمه نیستند، چگونه است؟ " گفت: این افراد ۳ گروه و جزو دهک اول جامعه با حدود ۶ میلیون نفر جمعیت هستند که قبلا زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

افراد دیگری که شامل این ۳ دهک نمی‌شوند، باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، زیر پوشش بیمه قرار گیرند، ضمن اینکه اتباع خارجی هم با اقامت قانونی می‌توانند برای دریافت دفترچه بیمه درمانی اقدام کنند.

کلید واژه ها: اجرای طرح دارویار معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :