انجام ۱۵۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های مرکزی در قالب طرح دارویار

۰۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۳ کد : ۲۸۰۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۸
خلیلی؛ مسئول امور داروخانه های معاونت غذا و دارو اراک از انجام ۱۵۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های این استان در قالب طرح «دارویار» خبر داد.
انجام ۱۵۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های مرکزی در قالب طرح دارویار

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر فاطمه خلیلی مسئول امور داروخانه های معاونت غذا و دارو اراک اظهار داشت: هم اکنون ۲۴۶ داروخانه، ۱۶ شرکت توزیع کننده در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: تا کنون ۱۵۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها در سطح استان صورت گرفته است.

مسئول امور داروخانه های معاونت غذا و دارو اراک افزود: از این تعداد و طی این مدت، ۶ مورد تذکر کتبی و دو مورد گرانفروشی را دریافت کرده اند و چهار مورد نیز به کمیسیون ارجاع داده شده است.

خلیلی بیان داشت: از زمان اجرای طرح «دارویار» اقدامات مؤثری در راستای افزایش سرعت اینترنت، برداشتن سقف بیمه تأمین اجتماعی، افزایش سقف سرانه بیمه سلامت، افزایش تعداد داروخانه‌ها و اصلاح و تعدیل تجهیزات پزشکی مشمول اجرای طرح، صورت گرفته است.

وی در خصوص تعداد بازرسی‌ها و دیگر اقدامات لازم با اجرای طرح «دارویار» گفت: با اجرای طرح «دارویار»  ۱۵۰ مورد بازرسی صورت گرفته که از این تعداد۶ مورد تخلفات عدم حضور، دومورد به علت گران فروشی و ۴ مورد آزاد فروشی گزارش شده است و هیچ موردی در خصوص تخلف عدم ارائه خدمات گزارش نشده است، خوشبختانه استان مرکزی جز استان‌های برتر در زمینه‌ی اجرای طرح «دارویار» در کشور است.

کلید واژه ها: انجام ۱۵۰ مورد بازرسی اجرای طرح دارویار


نظر شما :