جلوگیری از عرضه ۳۰۰۰ سوسپانسیون آزیترومایسین از خارج از شبکه توزیع در استان

۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۱ کد : ۲۹۹۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۹
معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو؛ ۳۰۰۰ سوسپانسیون آزیترومایسین که خارج از شبکه توزیع عرضه شده بود به داخل شبکه توزیع استان برگشت.
جلوگیری از عرضه ۳۰۰۰ سوسپانسیون آزیترومایسین از خارج از شبکه توزیع در استان

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: تمامی مراحل توزیع دارو از طریق شرکت های پخش مجاز صورت میگیرد و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی شرکت های پخش ممنوع و قاچاق محسوب می شود و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: ۷۰ شرکت پخش دارو در کشور وجود دارو که مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۵ شرکت در استان مرکزی در حال فعالیت می باشند.

دکتر علیمرادیان اظهار داشت: دفاتر مرکزی شرکت های پخش دارو از طریق اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بازدید ونظارت و شعب های استانی نیز توسط معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی بازدید و نظارت می شوند.

وی عنوان کرد: تمامی مراحل توزیع دارو از طریق شرکت های پخش مجاز صورت میگیرد و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی شرکت های پخش ممنوع و قاچاق محسوب می شود و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

کلید واژه ها: خارج از شبکه توزیع


نظر شما :