تشدید برخورد با فروشنده‌های سیار داروی غیرمجاز در استان

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۴ کد : ۳۲۱۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۶
معاون غذا و دارو اراک از اجرای طرح برخورد با فروشندگان غیرمجاز و قاچاق دارو در استان مرکزی خبر داد
تشدید برخورد با فروشنده‌های سیار داروی غیرمجاز در استان

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید بر لزوم شناسایی بعضی افراد متخلف و سودجو از تمام داروخانه‌های سطح شهر گفت: در صورت کشف داروی تقلبی، تاریخ مصرف گذشته یا عرضه و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع ضمن ضبط اقلام مکشوفه و تشکیل پرونده قضائی، عاملین را هم به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی میشوند.

وی با ارائه این طرح عنوان کرد: مواجه شدن با موارد خارج از ضوابط قانون از جمله عرضه و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع، داروی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، سوء استفاده از ارز دولتی و عرضه دارو توسط  کارشناسان گزارش و نسبت به تشکیل پرونده قضائی و معرفی عاملین اقدام میگردد.

دکتر علیمرادیان به تبلیغ، عرضه و فروش دارو به صورت غیرمجاز از طریق فضای مجازی هم اشاره کرد و افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته کارشناسان معاونت غذا و دارو با همکاری پلیس فتا استان ضمن رصد لازم نسبت به شناسایی عاملین اقدام و به مراجع قضایی معرفی میشوند.


معاون غذا و دارو با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه دارو‌های تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از دارو خانه‌ها تهیه و خریداری شود.

کلید واژه ها: تشدید فروشنده‌های سیار دارو دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :