پیگیر نقدینگی صنعت دارو هستیم

۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۵ کد : ۳۲۹۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۵
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده صنعت دارو بسیار کم است و در صورتی که اصلاحی بر روی آن صورت نگیرد، قطعا در سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
پیگیر نقدینگی صنعت دارو هستیم

به گزارش ایفدانا، دکتر حسینعلی شهریاری مراسم افتتاح واحد تولید پارا آمینو فنل شرکت کیمیاگران اظهار کرد: در حال حاضر نقدینگی یکی از بزرگ ترین معظلات پیش روی صنعت دارو است که برای صنعت گران این حوزه نیز نگران کننده است.

وی افزود: از اواسط امسال پیگیر این موضوع هستیم که نقدینگی صنعت دارو در کشور تامین شود تا با مشکل کمبود مواجه نشویم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است و این رقم با همت تولیدکنندگان توانمند و راه اندازی اینگونه خط تولید ها، رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته مشکل نقدینگی در صنعت دارو را به گوش رئیس مجلس و رئیس جمهور رسانده ایم تا حتما تامین مالی قابل توجهی برای این صنعت در نظر گرفته شود.


 در ادامه دکتر علی آقا محمدی عضو تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: صنعت دارو برای کشور و سلامت جامعه بسیار ضروری و حیاتی است پس حمایت از این صنعت از اهم بسیار زیادی برخودار است.

 وی بیان کرد: صنایع پایین دستی برای رشد و توسعه کشور بسیار ضروری هستند چرا که زمینه پیشرفت بسیار زیادی دارند و باید در جهت حمایت از آنها اقدام شود.

وی افزود: نباید کاری کنیم که تولیدکنندگان و صاحبان ایده از فعالیت های خود دلسرد شوند که متاسفانه امروزه دولت جلوی راه پیشرفت تولید قرار گرفته است.

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کاغذ بازی و بروکراسی اداری باعث تضعیف تولید و صنایع مختلف در کشور شده است که همین موضوع سد راه برای تولیدکنندگان می شود.

آقا محمدی ابراز کرد: دولت به جای محدود کردن تولید باید راه را بدون هیچ محدودیتی برای تولیدکنندگان باز کند تا علاوه بر استفاده حداکثری از تولیدگران داخلی، سرمایه های خارجی را در اقتصاد کشور جذب کنیم.

وی اظهار کرد: ما به عنوان خادم مردم، باید خودمان را فرش زیر پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار دهیم تا با خیال راحت به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهند.



همچنین محمد احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی،  در این مراسم گفت: خودکفایی در تولید دارو یکی از مهم ترین افتخارات کشور است که روز به روز نیز شاهد تداوم این افتخار هستیم.

وی افزود: شرکت کیمیا گران امروز با صادرات دارو و فرآورده‌های سلامت محور به بیش از ۳۰ کشور جهان نقش مهمی را در صنعت دارویی کشور ایفا می‌کند.


در ادامه فرزاد مخلص الائمه فرماندار استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی جزو استان هایی است که صنایع مختلفی را در دل خود جای داده و از این نظر در کشور نامدار است، عنوان کرد: خط تولید جدید پاراآمینوفل یک دستاورد ارزشمندی در صنعت دارویی کشور ایجاد خواهد کرد که در آینده پیش رو شاهد کمبودهای دارویی نباشیم.

کلید واژه ها: افتتاح کشور صنعت صنعت دارو تولید دارو تولیدکنندگان پیگیر نقدینگی


نظر شما :