ضرورت افزایش آگاهی پزشکان در مورد اصول نسخه نویسی

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۹ کد : ۳۳۰۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۲
معاون غذا و دارو اراک در کارگاه آموزشی اصول نسخه نویسی صحیح و تجویز منطقی دارو ویژه دانشجویان پزشکی گفت: تجویز نادرست و غیر منطقی دارو علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت بر مردم و دولت و اتلاف منابع، منجر به کاهش کیفیت ارائه خدمات پزشکی می‌شود.
ضرورت افزایش آگاهی پزشکان در مورد اصول نسخه نویسی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم سلامت در هر کشور نحوه مدیریت درمان بیماری و میزان تجویز و مصرف داروهاست، اظهار داشت: بنابراین پیشگیری از مصرف بی رویه داروها، شیوه‌های علمی و منطقی تجویز و کاهش عوارض دارویی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه نظام های درمانی و سازمان بهداشت جهانی بوده است.

وی افزود: تجویز منطقی، صحیح و مناسب دارو مانند تشخیص صحیح و بموقع از اهمیت بسیاری برخوردار است و تجویز نادرست و غیر منطقی دارو علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت بر مردم و دولت و اتلاف منابع، منجر به کاهش کیفیت ارایه خدمات پزشکی نیز می‌گردد.
در این کارگاه مباحثی همچون تداخلات دارویی ، گزارش دهی عوارض دارویی، پیشگیری از وقوع اشتباهات دارو پزشکی و قواعد نسخه نویسی با با حضور مدرسین دکتر عباس علیمرادیان و دکتر مصطفی ده نمکی تدریس گردید.

کلیدواژه‌ها: کارگاه آموزشی اصول نسخه نویسی معاونت غذا و دارو


نظر شما :