فروش اینترنتی دارو ممنوع! سهمیه متخلفان تا مدتی قطع می‌شود

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۱ کد : ۳۳۰۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۴
عصر امروز معاون غذا و دارو به همراه مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک در بازدید سرزده از داروخانه های دولتی و خصوصی بیان کرد: در حال حاضر موضوعی به نام فروش اینترنتی دارو نداریم؛ زیرا با ساز و کار فعلی اصالت سنجی دارو و این که آیا دارو از مبادی قانونی وارد شده و تاریخ مصرف آن نگذشته است، انجام شدنی نیست.
فروش اینترنتی دارو ممنوع! سهمیه متخلفان تا مدتی قطع می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ عصر امروز معاون غذا و دارو به همراه مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک در بازدید سرزده از داروخانه های دولتی و خصوصی بیان کرد: در حال حاضر موضوعی به نام فروش اینترنتی دارو نداریم؛ زیرا با ساز و کار فعلی اصالت سنجی دارو و این که آیا دارو از مبادی قانونی وارد شده و تاریخ مصرف آن نگذشته است، انجام شدنی نیست.

به گفته وی اگر محرز شود که داروخانه‌ای فروش اینترنتی دارو انجام داده، این کارش تخلف محسوب می‌شود و تا مدتی سهمیه داروی آن قطع خواهد شد. این موضوع مجازات بزرگی است. تبلیغ فروش اینترنتی دارو جرم است و داروخانه‌ها نباید تبلیغ آن را بر روی شیشه خود نصب کنند. معاون غذا و دارو گفت: اکثریت داروخانه‌ها کارشان را به درستی انجام داده اند و سامانه‌ها وصل بوده و خدمت رسانی به مردم به خوبی انجام می‌شود. بازدید‌های فصلی باید به صورت مرتب از داروخانه‌ها انجام شوند.

شایان ذکر است: در این بازدید، وضعیت دارویی داروخانه ها، حضور مسئولین فنی، قیمت داروها، نحوه ارائه خدمات و مشاوره دارویی به مردم عزیز، ارائه فاکتور ممهور به مهر داروخانه و حاوی ریز قیمت اقلام دارویی فروخته شده و ... مورد بررسی قرار گرفت.

کلید واژه ها: بازدید داروخانه ها معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :