تداوم بازرسی ها از مراکز سطح عرضه در ایام نوروز

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۹ کد : ۳۳۱۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۳
رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک عنوان نمود: از زمان آغاز اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی از (۱۵ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲) افزایش نظارت بر مراکز سطح عرضه (عطاری ها و داروخانه ها) در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
تداوم بازرسی ها از مراکز سطح عرضه در ایام نوروز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر مصطفی ده نمکی با بیان آنکه کارشناسان اداره نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل در ایام نوروز طبق برنامه از پیش تعیین شده از مراکز سطح عرضه(عطاری ها و داروخانه ها) بازدید می نمایند ، افزود: عطاری‌ها تحت هیچ عنوانی حق فروش دارو، چه شیمیایی و چه گیاهی را ندارند و فقط می توانند گیاهان دارویی را عرضه نمایند. متصدیان عطاری ها باید به خاطر بسپارند که عطاری ها محل عرضه هیچ نوع خدمتی اعم از طبابت و تجویز نمی باشند و علاقه مندان به طب سنتی باید صرفا با متخصصان طب سنتی مشورت نمایند. در این حوزه قانون بسیار روشن است و اگر تخلفی صورت پذیرد در اسرع وقت به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی خواهند شد.

دکتر ده نمکی در پایان تصریح نمود: از نظر سازمان غذا و دارو فراورده‌هایی که از چرخه توزیع رسمی کشور خارج‌شده‌اند، چه با برچسب و چه بدون برچسب اصالت، مورد تائید سازمان نیستند، چراکه عدم دست‌کاری فراورده شفاف نیست. مردم باید برای اطمینان از سلامت مکمل های تغذیه ای و ورزشی خریداری‌شده از طریق سامانه TTAC و یا ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲، اصالت فراورده های سلامت محور را استعلام نمایند.

لازم به ذکر است بازرسی های این معاونت جهت پیش گیری و مبارزه با عرضه هرگونه داروهای غیر مجاز و قاچاق طبیعی، سنتی و مکمل در سطح عطاری ها و داروخانه ها به صورت هفتگی در حال انجام می باشد.

کلید واژه ها: تداوم بازدید ایام نوروز معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :