داروهای بازار سیاه بی‌کیفیت و تقلبی است

۱۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۵ کد : ۳۴۹۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۹
معاون غذا و دارو اراک گفت: در بازار سیاه داروهای بی‌کیفیت و تقلبی با قیمت گزاف وجود دارد، همشهریان بدانند دارویی که خارج از سیستم طبیعی و داروخانه عرضه می‌شود حتماً داروی تقلبی و مشکل‌دار است.
داروهای بازار سیاه بی‌کیفیت و تقلبی است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: 

این داروها قاچاق است و احتمال دارد از سیستم درمانی به روش‌های متفاوتی خارج شده باشد، بنابراین لازم است همشهریان اصلاً به این داروها اعتماد نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماران از خرید این داروها پرهیز کنند به دلیل اینکه این داروها در شرایط صحیح نگهداری نشده است و تاریخ انقضای آن مشخص نیست و منبع تهیه آنها هم مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

سامانه ۱۹۰ و محل تأمین داروهای بیماران سرطانی

علیمرادیان تصریح کرد: برای اطلاع از محل توزیع داروی مورد نیاز بیماران، سامانه ۱۹۰ وجود دارد و افراد می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند و محل‌های قابل اعتماد برای عرضه دارو به بیماران معرفی می‌شود تا بتوانند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اظهار کرد: داروهای بیماران شیمی درمانی در بیمارستان های خوانساری، سینا ، داروخانه هلال احمر و داروخانه درمان عرضه می‌شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تولیدات داخلی برای تأمین داروهای بیماران سرطانی وجود دارد. برای تأمین داروی خاص بیماران شیمی درمانی قبلاً مشکلاتی وجود داشت و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است و داروها به تدریج برای استفاده بیماران عرضه می‌شود.

کلید واژه ها: داروهای تقلبی و قاچاق توصیه دارویی معاون غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :