رصد توزیع دارو‌ از سامانه تی تک

۱۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۳۵۴۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۵
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عملکرد شرکت های پخش دارویی و داروخانه ها در زمینه توزیع و عرضه داروهای وارداتی و کمیاب از طریق سامانه تیتک، رصد می شود.
رصد توزیع دارو‌ از سامانه تی تک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ اولین جلسه ستاد توزیع داروی استان در سال جاری با هدف بررسی آخرین وضعیت بدهی های دارویی مراکز تابعه به شرکتهای توزیع دارو، آمادگی کامل در ایام پایانی سال و دستورالعمل های جدید در جهت ارتقاء توزیع دارو در استان با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و دکتر ناظری مدیر اداره دارو و مهندس جیریایی مدیر مالی دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو تشکیل شد.

دکتر علیمرادیان در این جلسه اظهار داشت: به منظور جلوگیری از قاچاق و خروج دارو از چرخه مجاز توزیع آن، تمامی شرکت های پخش و داروخانه ها مکلفند اطلاعات داروهای مشمول را در سامانه تیتک ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه با هرگونه تخلف و یا کوتاهی در این زمینه، برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت، افزود: در حال حاضر تمامی انواع سرم، داروهای بیماران خاص و صعب العلاج  و پیوندی از طریق سامانه تیتک توزیع می شوند.
 
 در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای ارتقاء خدمات توزیع دارو در استان و بیان انتظارات حوزه معاونت غذا و دارو، در خصوص تامین به موقع دارو توسط شرکت های توزیع دارو سهمیه های استانی مورد بررسی قرار گرفت همچنین کمبود های دارویی مراکز مطرح و درخصوص تامین آنها توسط شرکت های دارویی به خصوص در ایام پایانی سال جاری تصمیم گیری شد.

کلید واژه ها: ستاد توزیع دارو معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :