نمونه برداری از ۳۷۸ نمونه مواد غذایی و بهداشتی استان مرکزی در خرداد ماه سال جاری

۲۶ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۲۴ کد : ۳۵۹۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۲
سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات آزمایشگاه این معاونت در خردادماه سال ۱۴۰۲ گفت: در این بازه زمانی مجموعاً ۳۷۸ نمونه برای انجام آزمایشات فیزیکی، شیمیائی و میکروبی در آزمایشگاه کنترل مواد غذائی و بهداشتی معاونت غذا و دارو پذیرش شده است.
نمونه برداری از ۳۷۸ نمونه مواد غذایی و بهداشتی استان مرکزی در خرداد ماه سال جاری

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر آیدا غفاری در گفت‌ وگویی با ارائه گزارشی از عملکرد آزمایشگاه کنترل مواد غذائی و بهداشتی استان در خردادماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این بازه زمانی مجموعاً  ۳۷۸ نمونه ماده غذائی، آرایشی و بهداشتی برای انجام آزمایشات فیزیکو شیمیائی و میکروبی در آزمایشگاه کنترل مواد غذائی و بهداشتی معاونت غذا و دارو  پذیرش شد. 
۷% از نمونه های پذیرش شده مربوط به مدیریت نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو بوده و ۹۳% نمونه های پذیرش شده ، نمونه های ارسالی از شبکه های بهداشتی تحت پوشش دانشگاه و همچنین معاونت های بهداشتی دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین بوده است. 

 از ۳۷۸ نمونه پذیرش شده تعداد ۱۰۲ نمونه دارای عدم انطباق آزمونهای میکروبی، شیمیایی و یا آنالیز دستگاهی بوده است.

 آیدا غفاری عنوان کرد:  با استفاده از  دستگاه HPLC  چندین آزمایش مربوط به کنترل نگه‌دارنده‌ها بر روی محصولات مختلف غذایی ، انجام پذیرفت؛ همچنین ۶ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های تحت پوشش در خرداد ماه سال جاری انجام‌گرفته است.

همچنین در مورد چگونگی نقشه آزمایشگاههای واحد های تولیدی جدید التاسیس، مشاوره های لازم به مسئولین فنی و مدیران عامل واحد های تولیدی ارائه شد. 

کلید واژه ها: نمونه برداری سه ماه نخست آزمایشگاه دکتر آیدا غفاری


نظر شما :