۹۲ % از نمونه های دارای عدم انطباق آزمایشگاهی محصولات سنتی

۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰ کد : ۳۵۹۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۹
سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با اشاره به اینکه گرم شدن هوا شرایط را برای رشد میکروب وبا فراهم می‌کند، گفت، حتی المکان از محصولات دارای پروانه بهداشتی ساخت استفاده شود و از مصرف محصولات سنتی و نا مطمعن خودداری شود.
۹۲ % از نمونه های دارای عدم انطباق آزمایشگاهی محصولات سنتی

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر آیدا غفاری سرپرست آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : با توجه به نتایج و آمار مربوط به آزمونهای آزمایشگاهی انجام شده بر روی نمونه های دریافت شده توسط آزمایشگاه در خرداد ماه سال جاری و در فصل گرما 92 % از نمونه های دارای عدم انطباق آزمایشگاهی محصولات سنتی بوده است.

به گفته غفاری، نمونه های دارای عدم انطباق آزمایشگاهی ( تست های میکروبی و شیمیایی) مربوط به نمونه های فاقد پروانه بهداشتی و سنتی از جمله انواع بستنی سنتی، ماست سنتی، آب هویج، و انواع شیرینی های خامه ای و ... بوده است، و با توجه به اینکه شیوع بیماریها در فصل گرم سال بیشتر می باشد لذا توصیه می شود به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از انواع مسمومیت ناشی از مصرف محصولات غذایی آلوده، حتی المکان از محصولات دارای پروانه بهداشتی ساخت استفاده شود و از مصرف محصولات سنتی و نا مطمعن خودداری شود. 

کلید واژه ها: فصل گرما عدم انطباق محصولات سنتی اراک آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دکتر آیدا غفاری


نظر شما :