فروش دارو در سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها ممنوع است

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۲ کد : ۳۶۴۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۶
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: فروش دارو در سوپرمارکت، عطاری و یا هر مکان دیگر به جز داروخانه ممنوع است.
فروش دارو در سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها ممنوع است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر آزاده ناظری مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: مردم ما باید به آگاهی برسند که خدمات دارویی را از داروخانه و افراد با علم و آگاهی در زمینه فروش و نحوه مصرف دارو دریافت کنند.

او ادامه داد: افراد سودجو در صنوف مختلف از جمله سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها از ناآگاهی مردم استفاده، و اقدام به فروش دارو می‌کنند.

مدیر اداره دارو افزود: این دارو‌ها اغلب قاچاق هستند و چون مورد تأیید معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت نیستند، از محتویات دارو اطلاعی نداریم، بنابراین خطر مصرف این دارو‌ها بالا است و می‌تواند عوارض جانبی غیرقابل جبرانی برای مصرف‌کننده به همراه داشته باشد.

ناظری عنوان کرد: در استان مرکزی یکصد و چهل و هشت داروخانه به صورت روزانه و شبانه فعالیت دارند، همچنین با توجه به وجود داروخانه در مراکز بهداشتی و درمانی در روستا‌ها مردم می‌توانند دارو‌های موردنیاز خود را به راحتی تهیه کنند و مشکل تأمین دارو در این استان وجود ندارد.

او، بابیان اینکه در پی گزارشات مردمی با سامانه تلفنی 190 و پیگیری ها بازرسان از تعدادی سوپرمارکت و عطاری مقدار زیادی دارو کشف و ضبط شد، گفت: مردم استان دارو‌های موردنیاز خود را به هیچ‌وجه از مکان‌های غیرمجاز تهیه نکنند.

کلید واژه ها: فروش دارو سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها اراک


نظر شما :