معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

موجودی آنتی‌بیوتیک و سرم درآستانه پاییز پایدار است

۰۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۹ کد : ۳۷۷۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۰
معاون غذا و دارو اراک گفت: تامین آنتی‌بیوتیک‌ و سرم در استان در آستانه پاییز پایدار است و با توجه به تمهیدات اندیشیده‌شده نباید در زمینه تامین این اقلام در فصل سرما با مشکلی مواجه شویم.
موجودی آنتی‌بیوتیک و سرم درآستانه پاییز پایدار است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان درخصوص تمهدیدات اندیشیده شده از سوی سازمان غذا و دارو در زمینه تامین سرم‌های تزریقی و داروهای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی، گفت: نگرانی اصلی ما در مورد کمبود سرم‌های تزریقی در فصل تابستان بود که با گرمای هوا مواجه بودیم اما، خوشبختانه با مشکلی مواجه نشدیم. در عین حال پیش‌بینی شده است که از طریق افزایش ظرفیت تولید و واردات بتوانیم ذخیره استراتژیک ایجاد کنیم.

وی افزود: در مورد سرم ذخیره را در استان ایجاد کردیم؛ در مورد همه اقلام دارویی سازمان غذا و دارو پیگیر است که با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک برطرف می‌شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشیم به یک ذخیره سه ماهه برسیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی آنتی‌بیوتیک در استان مرکزی مناسب است، اظهار کرد: تلاش بر این است تمام اقلامی که عمدتا در فصل پاییز و سرما مصرف آنها بالا می‌رود را تامین کنیم و از سوی سازمان غذا و دارو به به همه تولید کنندگان اعلام شده است که این ظرفیت را ایجاد کنند.

کلید واژه ها: موجودی آنتی‌بیوتیک سرم پاییز دکتر علیمرادیان


نظر شما :