اندازه‌گیری کمی میزان اسید فولیک در پرمیکس آرد با استفاده از روش HPLC

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۳ کد : ۳۸۴۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۶
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاون غذا و دارو اراک از اندازه‌گیری کمی میزان اسید فولیک در پرمیکس آرد با استفاده از روش HPLC خبر داد.
اندازه‌گیری کمی میزان اسید فولیک در پرمیکس آرد با استفاده از روش HPLC

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر آیدا غفاری مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: در راستای بهبود کیفیت محصولات غذایی و ارتقاء سلامت عمومی جامعه، پژوهش های بسیاری با هدف بهبود پایش و اندازه گیری ریز مغذی ها در مواد غذایی در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو انجام می‌شود. یکی از موارد مهم در این راستا، اندازه‌گیری کمی میزان اسید فولیک در پرمیکس آرد با استفاده از روش HPLC  می‌باشد. این مطالعات با هدف نظارت بر فرآیند غنی سازی آرد با اسید فولیک دارند.
وی افزود:اسید فولیک یکی از ویتامین‌های مهم گروه ب است که در تولید سلول‌های جدید و توسعه جنین نقش اساسی دارد. مصرف اسید فولیک به ویژه در دوران بارداری، برای پیشگیری از برخی اختلالات نورولوژیک و جلوگیری از خطرات مربوط به نقص‌های لوله عصبی جنین بسیار حائز اهمیت است.
آیدا غفاری ادامه داد: غنی سازی آرد با اسید فولیک می‌تواند بهبود سلامت عمومی جامعه و کاهش خطر اختلالات جنینی مرتبط با نقص‌های لوله عصبی کمک نماید. بنابراین، اندازه‌گیری دقیق و کمی میزان اسید فولیک در پرمیکس آرد با استفاده از روش HPLC از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اندازه‌گیری‌ها به موازات کنترل کیفیت و تضمین ارائه محصولات غذایی با میزان اسید فولیک مشخص و مناسب به بازار کمک می‌کنند.
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاون غذا و دارو اراک گفت: در مجموع غنی سازی محصولات غذایی با مواد مغذی اساسی نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه ایفا می‌کند و اندازه‌گیری دقیق میزان اسید فولیک در پرمیکس آرد با استفاده از روش HPLC ابزاری قدرتمند برای این هدف است.

کلید واژه ها: اندازه‌گیری کمی میزان اسید فولیک پرمیکس آرد روش HPLC معاونت غذا و دارو اراک دکتر آیدا غفاری


نظر شما :