نصب بنرهای اطلاع رسانی و اینفوگرافی هفته مبارزه و پیشگیری از مسمومیت ها

۰۲ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۰ کد : ۳۸۶۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۰
روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد: اطلاع رسانی عمومی در استان مرکزی با هدف مبارزه و پیشگیری از مسمومیت ها(سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها محافظت کنیم) در ورودی مراکز بهداشتی و درمانی نصب گردید.
نصب بنرهای اطلاع رسانی و اینفوگرافی هفته مبارزه و پیشگیری از مسمومیت ها

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک از نصب بنر و توزیع، پوستر اینفوگرافی ، بروشور با موضوع شعار های هفته مبارزه و پیشگیری از مسمومیت ها  "سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها محافظت کنیم" در ورودی مراکز بهداشتی و درمانی شهر اراک خبر داد.

امسال با شروع این هفته همزمان در تمامی مراکز های آموزشی و درمانی بنرهای اطلاع رسانی در این خصوص توزیع گردیده و در معرض دید همشهریان قرار گرفته است و انواع بروشرها و پمفلت های تهیه شده در موضوعات مختلف هفته مسمومیت در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، داروخانه های خصوصی استان مرکزی و قسمت های پرتردد شهر توزیع،که با هدف پیشگیری، مسمومیت های انسانی به حداقل رسانده شود.
 

نخستین هفته آبان ماه هر سال  هفته پیشگیری از انواع مسمومیت ها، نامگذاری شده است و در سال جاری، در آستانه هجدهمین دوره برگزاری این مناسبت، با هدف ارتقاء دانش و آموزش شناخت راهکارهای کنترل، پیشگیری و درمان مسمومیت ها و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، به  انجام فعالیت های آموزشی مختلف در سراسر کشور پرداخته می شود.

با توجه به شعار اعلامی ستاد اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو   "سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها، محافظت کنیم  و مانع از بروز مسمومیت شویم" در حوزه مسمومیت ها اعم از اینکه رخداد، سهوی  یا  به عمد  شده باشد، گاه زمان  بسیار اندکی در جهت نجات جان افراد در اختیار داریم که بایستی این فرصت با دانش صحیح و اقدامات درمانی به موقع مدیریت شود. انواع مسمومیت ها می توانند به صورت فردی و یا در جمعیت های بزرگ حادث شوند.  بنا به اهمیت موضوع مسمومیت ها و در جهت افزایش آگاهی عموم مردم، همچون سنوات گذشته،  این معاونت با تهیه محتوای آموزشی  لازم نسب به اطلاع رسانی های لازم اقدام نموده است.

روز شمار هفته پیشگیری از مسمومیت ها در سال 1402  به شرح زیراست :

دوشنبه     1402/08/01:  پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها ‏

سه شنبه  1402/08/02:  پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان

چهارشنبه  1402/08/03:  پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن ‏

پنج شنبه   1402/08/04:  پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی، قارچ ها و گیاهان سمی

جمعه 1402/08/05:  پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، مواد شیمیایی (شامل:‏ اسید، قلیا و شوینده های خانگی، فرآورده های نفتی، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و  باتری مینیاتوری) ‏

  شنبه 1402/08/06:  پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی جانوران سمی

 یکشنبه  1402/08/07:  پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مواد محرک و الکل ‏

انتهای پیام/

کلید واژه ها: نصب بنر هفته مسمومیت ها اراک معاونت غذا و دارو


( ۱ )

نظر شما :