عرضه و خرید هر گونه دارو خارج از شبکه رسمی توزیع ممنوع است

۱۹ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۰ کد : ۴۰۹۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸
معاون غذا و دارو اراک به داروخانه ها تاکید کرد: از خرید و فروش هر گونه دارو یی که خارج از شبکه رسمی توزیع می شوند خودداری کنند.
عرضه و خرید هر گونه دارو خارج از شبکه رسمی توزیع ممنوع است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به خطراتی که مصرف داروهای خارجی که به صورت غیر مجاز و بدون هیچ گونه نظارتی به کشور وارد می شود، می تواند برای بیماران به همراه داشته باشد، به تمامی داروخانه ها به عنوان تنها مکان قانونی عرضه دارو هشدار داده می شود تا از خرید و فروش هر گونه دارو خارج از شبکه رسمی توزیع خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه بر طبق ماده 17 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و نیز تبصره 2 از ماده 3 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی خرید و فروش داروهای خارجی بدون مجوز ورود، جرم محسوب می شود بنابراین در صورت مشاهده وقوع چنین تخلفی، بازرسان معاونت غذا و دارو نسبت به تعطیلی محل داروخانه ها اقدام خواهند کرد.

معاون غذا و دارو بر ممنوعیت تبادل دارو خارج از داروخانه تاکید کرد و گفت: محموله‌های دارویی و مکمل لازم است قبل از ارسال، مجوز لازم در خصوص مراسلات سلامت محور از معاونت‌های غذا و دارو اخذ شود و همچنین هر دارویی که به اداره پست می‌رود، نیازمند مجوزهای لازم و قانونی است.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: خارج از شبکه توزیع دارو پست معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :