جلوگیری از ناخالصی ها در نظام نظارتی مستمر جهت ارتقاء سطح ایمنی مواد غذایی،آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی

۲۸ دی ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۵ کد : ۴۱۱۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹
مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ناخالصی های که شناسایی نمی شوند به صورت بالقوه ، به مصرف کنندگان آسیب می رساند.
جلوگیری از ناخالصی ها در نظام نظارتی مستمر جهت ارتقاء سطح ایمنی مواد غذایی،آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، مهندس فریده گلستانی مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: نظارت، بازرسی و کنترل کیفیت محصولات غذایی و بهداشتی، از مبدأ تولید آنها یعنی از کارخانجات و کارگاه های تولیدی در سطح استان تا سطح عرضه، از جمله وظایف ذاتی معاونت غذا و داروست و از آنجا که سلامت کلیه آحاد جامعه از کودک تا سالخورده تا حد زیادی به مواد غذایی مصرفی مرتبط است روند رسیدگی به شکایات در این حوزه حائز اهمیت است.
وی افزود: در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که در ابتدا کیفیت محصولات تولیدی غذایی باید مورد تایید معاونت غذا و دارو قرار گیرد تا برای مصرف کنندگان در این زمینه مشکلی به وجود نیاید. لذا به این منظور واحد رسیدگی به شکایات معاونت غذا و دارو آماده دریافت و پیگیری کلیه شکایات در این حوزه می باشد. در واقع حمایت از سلامت عموم مردم جامعه و نظارت بر تولید سالم محصولات سلامت محور، به عنوان اصلی‌ترین وظیفه سازمان غذا و دارو محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: جلوگیری از ناخالصی ها نظارت مستمر معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :