در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور انجام شد؛

اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور

۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۱ کد : ۴۱۱۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در نشست با دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: باید اطلاع رسانی مناسب در خصوص مضرات استفاده از کالا‌های قاچاق به ویژه کالا‌های سلامت محور قاچاق به عموم مردم داده شود.
اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو به همراه مهندس گلستانی مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی و دکتر خلیلی کارشناس مسئول حوزه فرآورده‌های طبیعی سنتی طی جلسه ای با دبیر محترم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه؛ دکتر علیمرادیان گزارشی از تلاش‌های معاونت غذا و دارو در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، کنترلهای سطح عرضه محصولات مذکور، نحوه پاسخگویی به استعلام های مراجع قضایی به اقلام مکشوفه قاچاق ارائه کرد.

وی بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم تاکید کرد و گفت: در رابطه با معرفی محصولات قاچاق و مضرات استفاده از محصولات سلامت محور غیر مجاز از طریق استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان استفاده شود.

در ادامه مهندس اکبری دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تبیین صحیح و واقعی اثرات سوء و جبران ناپذیر ناشی از مصرف فرآورده های غیرمجاز و قاچاق برای افراد جامعه از طریق وسایل ارتباط جمعی همچون رسانه ملی، سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی باعث آگاهی مردم از بیماری های حاد و مزمن و به خطر افتادن سلامت آنها می شود و این مقصود با صرف هزینه، تشکیل کمپین های مردم نهاد و بسیج مردمی محقق می شود.

کلید واژه ها: فرآورده قاچاق کالاهای سلامت محور اطلاع رسانی اراک معاونت غذا و دارو کمیسیون مبارزه با قاچاق


نظر شما :