علت اصلی اعتیاد، عدم آگاهی عمومی در سطح جامعه است

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۰ کد : ۴۱۳۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹
کارگاه آموزشی آشنایی با مواد افیونی، توهم زا و اثرات مخرب آن به صورت کامل مبحث مواد توهم زا را برای پرسنل شاغل در معاونت غذا و دارو، توسط مدرسین تبین شد.
علت اصلی اعتیاد، عدم آگاهی عمومی در سطح جامعه است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، کارگاه آموزشی آشنایی با مواد افیونی، توهم زا و اثرات مخرب آن به صورت کامل مبحث مواد توهم زا را برای پرسنل شاغل در معاونت غذا و دارو، توسط مهندس ملیحه قناتی کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو و دکتر چگینی کارشناس روانشناسی تبین شد.
مهندس قناتی در این جلسه گفت: به گروهی از مواد اطلاق میشود که مهمترین اثر آنها ایجاد تغییرات اساسی در حالات روانی و رفتاری فرد می باشد. از جمله به بروز توهم و اوهام بصری و اختلالات حواسی می توان اشاره داشت  . در مصرف این مواد حالتی به نام synesthesia یا جابه جایی حسی رخ میدهد به این معنی که مصرف کننده صداهارا میبیند یا رنگها را میشنود . اختلالات ادراکی و اختلال در قضاوت در مصرف کنندگان این مواد ممکن است صدمات یا مرگ و میرهای ناشی از تصادفات با اتومبیل ، نزاع و کتک کاری یا اقدام به پرش (fly ) از مکانهای مرتفع را موجب شوند.
 در این کارگاه مدرسین در مورد انواع مواد مخدر، مفهوم پاداش و نقش انتقال دهنده های عصبی در مصرف مواد مخدر، اختلال روانی ناشی از مصرف سیگار، مواد افیونی، مشروبات الکلی، استروئیدهای آنابولیک، مواد توهم زا، عوارض جسمی و آثار روانی ناشی از مصرف این مواد، سندرم ترک و ... صحبت نمودند.
انتهای پیام/
 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی مواد توهم زا معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :