مسئولین فنی بازوان نظارتی سازمان غذا و دارو هستند

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۶ کد : ۴۱۵۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، از مسئولین فنی صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی، به عنوان بازوان نظارتی سازمان غذا و دارو نام برد.
مسئولین فنی بازوان نظارتی سازمان غذا و دارو هستند

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، اولین جلسه هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی مسئولین فنی صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی استان مرکزی با حضور معاون غذا و دارو، اعضاء هئیت مدیره و جمعی از مسئولین در شهرستان ساوه برگزار شد.

دکتر علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست ضمن تبریک جهت ایجاد کانون مسئولین فنی در استان و با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های کانون درحفظ و اجرای صحیح و دقیق سیاست های سازمان درحوزه مسولین فنی، گفت: مسئولین فنی متعهد و منضبط با مهارت و تجربه بالا عضو این کانون هستند که به خوبی می توانند به عنوان بازوهای معاونت در اجرای سیاست ها و قوانین همکاری کنند.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان یکی از فعالترین وزارتخانه ها در دولت مردمی، دغدغه کیفیت در حوزه کالاهای سلامت محور ونیز سلامت جامعه را دارد، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو نیز به عنوان مهم ترین سازمان زیر نظر وزارت بهداشت، وظیفه بررسی، رسیدگی و رفع این دغدغه را برعهده دارد که در این راستا مسولین فنی به عنوان اصلی ترین و نزدیکترین افراد به سازمان، به خوبی به این دغدغه ها واقف هستند و دراین خصوص می توانند راهگشا باشند.
علیمرادیان با تاکید بر اینکه کارشناسان این کانون با بررسی مشکلات و همفکری و طرح دیدگاه ها می توانند در بهبود سلامت جامعه نقش بسزایی داشته باشند، افزود: مسولین فنی به عنوان نمایندگان رسمی معاونت درهمه واحد ها، همواره در رفع دغدغه های سازمان درحوزه وظایف قانونی مسولین فنی می کوشند.
وی با اشاره به این که عدم وابستگی مسولین فنی به کارفرماها موجب افزایش جرات و جسارت آنها در رسیدگی به سلامت کالاها می شود،خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این کانون رسیدگی به چالش های مابین کارفرما و مسول فنی است که با شناسایی خلاء های موجود در اجرای قوانین، به حل این مشکلات خواهد پرداخت.
علیمرادیان با تاکید بر تقویت کانون مسئولین فنی، اعلام کرد: اعضای کانون جزو بازوهای اصلی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در حوزه کنترل کیفیت و سلامت محسوب می شوند و نزدیک ترین فرد به بحث تولید، واردات، توزیع و نظارت بر بازار هستند. بنابراین سازمان هر چقدر بیشتر شما را وارد بازی کند و از ظرفیت های شما بهره ببرد به نفع خود کار کرده است.
معاون غذا و دارو با اعلام موافقت خود در خصوص واگذاری آموزش مسئولین فنی و رتبه بندی و احراز صلاحیت آنها به کانون، تصریح کرد: اکثر پیشنهادات کانون را در سطح معاونت غذا و دارو  در قالب تفاهم نامه امضا کرده و به شما واگذار می کنیم.
دکتر علیمرادیان، با اشاره به مشارکت و بهره برداری از نظرات کانون در جلسات و کمیته های تصمیم گیری سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: کانون، مسئولین فنی تراز اول استان را در حوزه های مختلف کاری به عنوان کارشناسان و نمایندگان کانون برای حضور در جلسات به معاونت غذا و دارو معرفی کند.
متولی غذا و دارو در استان با تاکید مجدد بر تقویت هر چه بیشتر کانون مسئولین فنی، اظهار کرد: کارفرماها مشتریان ما و مسئولین فنی بازوهای ما هستند و لذا هر کاری که منجر به رشد و تقویت بازوهای ما شود، می پذیریم.

گفتنی است، در این گردهمایی این مجمع که اکثریت اعضا و نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند پس از برگزاری انتخابات و اخذ آراء هیات مدیره، هیات رئیسه و بازرس انتخاب شد و مهندس آذر مختاری نماینده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان نماینده ناظرحوزه متخصص انتخاب شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها: انجمن صنایع غذایی آرایشی و بهداشتی مسئولین فنی اراک معاونت غذا و دارو


نظر شما :