عرضه مکمل های ورزشی فقط از طریق داروخانه ها/ نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۸ کد : ۴۲۰۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸
سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: مکمل های ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شوند و توزیع آن ها از فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.
عرضه مکمل های ورزشی فقط از طریق داروخانه ها/ نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است

دکتر علیرضا رستمی در گفت و گو با  ایفدانا  گفت: برای عرضه هر دسته از فرآورده های سلامت فضای مشخصی تعیین شده و مجوز دارد که در ارتباط با داروهای گیاهی و مکمل ها و همچنین داروهای سنتی و شیمیایی  باید در داروخانه ها به فروش برسد.

وی افزود: برخی فضاها مثل عطاری ها مبادرت  به فروش داروهای گیاهی و شیمیایی می کنند از نظر وزارت بهداشت تخلف است و نباید در این فضاها به فروش برسد.

دکتر رستمی  تصریح کرد: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است به ویژه اینکه در تمامی استان ها، معاونت های غذا و دارو این بازرسی ها را انجام می دهند و این مراکز شامل عطاری ها  نیز است ولی متاسفانه مراکزی هستند که اقدام به عرضه برخی فرآورده ها مثل مکمل های ورزشی می کنند که به هیچ عنوان مجاز نیستند و مکمل های ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شوند و توزیع آن ها از فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: عرضه مکمل های ورزشی داروخانه ها


نظر شما :