نظارت‌ها را جدی و مسیر قاچاق را ناامن کنیم/ تشدید نظارت ها در نوروز ۱۴۰۲

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۴ کد : ۴۲۰۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲
معاون غذا و دارو اراک گفت: زیان های قاچاق کالاهای سلامت نسبت به سایر کالاها بیشتر است و زیان در این حوزه فقط اقتصادی نیست بلکه آسیب کالاهای قاچاق در این حوزه که عمدتا تقلبی هم هستند به سلامت مردم از زیانهای اقتصادی آنها کمتر نیست. حوزه آرایشی بهداشتی بیشتر گرفتار قاچاق است و برآورد می‌شود که ۵۰ درصد بازار آرایشی و بهداشتی قاچاق است که عمده اینها تقلبی هستند.
نظارت‌ها را جدی و مسیر قاچاق را ناامن کنیم/ تشدید نظارت ها در نوروز ۱۴۰۲

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امروز (سه شنبه) دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در جلسه کمیسیون شیوه نامه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور اظهار کرد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالاهای سلامت در الویت برنامه های جاری سازمان غذا و دارو است اما هرگز نباید از این غافل بود که یکی از راهکارهای عملیاتی مقابله با قاچاق در این حوزه فرهنگ سازی در جهت مصرف کالاهای سلامت داخلی و حمایت از تولید ملی است.
دکتر علیمرادیان افزود: باید تمامی عوامل اصلی شکل گیری قاچاق سازمان یافته شناسایی شده و مبارزه همه جانبه با عناصر اصلی قاچاق در دستور کار قرار گیرد به همین مناسبت باتوجه به اهمیت اصل قانون مداری در کلیه امور، آشنایی با احکام قانونی مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا بویژه درحوزه کالاهای سلامت محور ضرورت اجتناب ناپذیری است که متولیان این حوزه باید نسبت به فراگیری آن اهتمام ورزند.
معاون غذا و دارو ادامه داد: در راستای پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور در ایام نوروز 1402 تشدید نظارت‌ها ادامه دارد تا افراد سودجو تعطیلات نوروز را فرصتی مغتنم نشمارند و سلامت آحاد ملت را با واردات کالاهای سلامت‌محور ناسالم به مخاطره نیندازند.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: کمیسیون شیوه نامه مبارزه کالاهای قاچاق سلامت محور اراک معاونت غذا و دارو


نظر شما :