در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور انجام شد؛

انهدام ۸ تن و ۲۲۰ کیلوگرم کالاهای قاچاق سلامت محور سریع الفساد

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۵ کد : ۴۲۰۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از معدوم‌سازی بیش از ۸ تن و ۲۲۰ کیلوگرم محصولات غیرقابل مصرف انسانی و تاریخ گذشته در استان مرکزی خبر داد.
انهدام ۸ تن و ۲۲۰ کیلوگرم کالاهای قاچاق سلامت محور سریع الفساد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: در پی بازرسی‌های مختلف کارشناسان این معاونت، در طول سه ماهه سوم امسال از مراکز فروش و توزیع اقلام سلامت محور در سطح عرضه، محصولات تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز اعم از غذایی، بهداشتی، آرایشی، دارویی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و انواع مکمل‌های، غیرقابل مصرف به میزان بیش از ۸۲۲۰ کیلوگرم کشف شده است.
وی ارزش ریالی موارد کشف‌شده را بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۵۳۳۶۵۲ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این محصولات در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کشف و در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، این مواد کشف شده معدوم شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت مصرف‌کنندگان، این اقلام بررسی و به علت انقضای تاریخ مصرف و فاسد بودن و تشخیص عوارض نامطلوب محصولات برای سلامت مصرف‌کنندگان، بعد از انجام مراحل قانونی و قضایی، با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت غذا و دارو و ارگان های مربوطه معدوم شدند.
 

کلید واژه ها: انهدام محصولات غیر مجاز قاچاق معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :