تنوع و تعادل هرگونه مصرف مکمل ها زیر نظر متخصصان تغذیه انجام شود

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۳ کد : ۴۲۱۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶
کارگاه آموزشی و یک روزه ملاحظات تغذیه‌ای و مکمل ها با هدف ارتقاء دانش، آگاهی و عملکرد به اصول مصرف اینگونه مکمل ها ویژه کارشناسان معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد.
تنوع و تعادل هرگونه مصرف مکمل ها زیر نظر متخصصان تغذیه انجام شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر ندا صفری کارشناس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک در این کارگاه آموزشی بیان کرد: نباید مکمل‌ها را خودسرانه و بدون تجویز پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنید، زیرا استفاده از مکمل‌ها می‌تواند عوارضی در بر داشته باشد مثلا افراد زیادی برای درمان و کنترل ریزش مو از مکمل‌های روی استفاده می‌کنند و باور دارند این مکمل برای حل این مشکل مفید است. برخی دیگر از افراد فکر می‌کنند مصرف مکمل‌های روی به رشد قدی فرزندشان کمک خواهد کرد غافل از این‌که مصرف بی‌رویه و بیش از حد مجاز مکمل روی می‌تواند با ایجاد اختلال در جذب آهن موجب بروز کم‌خونی و فقر آهن شود. 
وی افزود: همواره باید در نظر داشت مصرف روزانه و به جای انواع مکمل های تغذیه ای و ورزشی، میتواند در کنار سودمندی برای سلامت عمومی، سبب بروز عوارض جانبی غیر قابل جبران گردد‌.
هدف از این دوره آشنایی با نحوه صحیح مصرف این فرآورده ها و پیشگیری از بروز عوارض جانبی در نتیجه مصرف بی رویه و خودسرانه این موارد بود.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی مکمل های ورزشی تغذیه ای معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :