وزیر بهداشت در استان مرکزی؛

طبق قولی که به مردم دادم اجازه کمبود داروی اساسی در کشور را نمی دهم

۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۳ کد : ۵۲۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۵
وزیر بهداشت گفت: طبق قولی که ابتدای سال به مردم دادم اجازه بروز هیچ کمبودی در بحث داروی اساسی در کشور را نخواهم داد.
طبق قولی که به مردم دادم اجازه کمبود داروی اساسی در کشور را نمی دهم

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر سعید نمکی در پایان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جریان بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) محلات در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه با وجود برخی کمبودها نوع ارائه خدمت در حد مطلوب است و محلات در پوشش بسیج ملی کنترل فشار خون جزو رتبه های برتر شد و در جریان این سفر عملیات اجرایی یک مرکز جامع سلامت آغاز شد.
وی با بیان اینکه در پی حل مشکلات بیمارستان جدید شهرستان محلات هستیم، افزود: بیمارستان امام خمینی نسبتا فرسوده است و با یک بیمارستان مدرن و مناسب در آینده نزدیک جایگزین خواهد شد.
وزیر بهداشت در خصوص وضعیت دارو در کشور تصریح کرد: در ارتباط با داروی اساسی کمبودی وجود ندارد و تعداد کمبودها بسیار کم و نسبت به سال گذشته نیز کمتر شده است. در ارتباط با بیماران خاص نیز داروها با ارز ۴۲۰۰تومانی تهیه می شود و سیستمی طراحی می شود که داروی بیماران خاص و صعب العلاج درب منزل به بیماران تحویل شود و مراجعه به مراکز تحویل دارو نداشته باشند.
وی افزود: به برخی داروهای برند اجازه ورود داده نمی شود چراکه بیش از ۵تولیدکننده داخلی دارند و از پزشکان درخواست شده است برای تقویت صنعت داخلی نسخه هایی ننویسنند که بیماران برای تهیه آن سرگردان شوند، چراکه قطعا اجازه نمی دهیم دارویی که در داخل کشور تولید می شود از بیرون مرزها وارد شود و تولید داخل را لگدمال کند. با توجه به قولی که ابتدای سال به مردم دادم اجازه نمی دهم حتی یک روز مردم با مشکلی به نام کمبود داروی اساسی مواجه شوند.
نمکی بیان کرد: خوشبختانه طی بررسی انجام شده، با آهنگی که نیرو در کشور تربیت می شود کمبود اساسی پزشک در کشور وجود ندارد. در حال حاضر حدود ۵۵هزار دانشجوی پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند و سالانه ۷هزار نفر فارغ التحصیل می شوند که از این تعداد، اندک افرادی به خارج از کشور می روند. آنچه امروز با آن مواجه هستیم توزیع نامناسب نیروهای پزشکی در کشور است. در برخی از نقاط پزشکان عمومی به حرفه دیگری می پردازند و بدلیل عدم ایجاد انگیزه کافی به نقاط محروم جهت خدمت نمی روند.
نمکی اضافه کرد: در حال اخذ ۳۰درصد ظرفیت بومی برای رشته پزشکی در استان های مختلف هستیم و به نظر می رسد با آهنگ فعلی کشور در تربیت نیرو، طی سه چهار سال آینده چیزی به نام کمبود پزشک نداشته باشیم البته بررسی ها نشان می دهد در برخی از نقاط باید تعداد دانشجویان افزایش یابد که این امر دنبال خواهد شد.
انتهای پیام/
رسول غفاری
 

کلید واژه ها: سفر وزیر بهداشت دکتر نمکی اراک


نظر شما :