در پیامی صورت گرفت؛

پیام تبریک معاون غذا و دارو اراک به مناسبت روز داروساز

۰۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۶ کد : ۵۴۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۴۱
دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو در پیامی پنجم شهریورماه روز داروساز را به جامعه داروسازی به ویژه داروسازان استان مرکزی تبریک گفت.
پیام تبریک معاون غذا و دارو اراک به مناسبت روز داروساز

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان  معاون غذا و دارو اراک در پیامی پنجم شهریورماه روز داروساز را به جامعه داروسازی به ویژه داروسازان دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک گفت.

 

متن کامل این پیام بشرح ذیل است.

((ا من اسمه دواء و ذکره شفاء))

 

علم داروسازی از پیشینه ای به قدمت تاریخ خود انسان برخوردار است . ایرانیان پیش از اسلام از پیشتازان این علم و جهان بودنداین رشته علمی پس از ظهور اسلام و گسترش و پذیرش این دین مبین  در ایران زمین  در کنار سایر شاخه های علوم بشری ،این علم مورد توجه و اهتمام  ایرانیان مسلمانان قرار گرفت.در این راستا   قرآن کریم و احادیث که خود  به عنوان  یکی ازمهمترین  سرچشمه های علم و معرفت است ایرانیان مسلمانان را به در پیشرفت و گسترش  فراگرفتن این علم پزشکی و داروسازی رهنمون ساخته است.

پنجم شهریور زاد روز دانشمند عالی مقام جهان اسلام حکیم محمد زکریای رازی طبیب ،شیمیدان، داروشناس وداروساز ایرانی و روز داروساز می باشد .گرچه بهانه اولیه این نامگذاری ،تقارن آن با زادروز داروساز ، پزشک و حکیم نامدار وآفرین مسلمان ایرانی محمد بن زکریای رازی می باشد اما ناگفته پیدا است که اختصاص این روز به این عنوان ، به نوعی ارج گذاشتن به جایگاه داروساز در نظام سلامت و تاکید بر نقش مهم و بی بدیلی است  که داروسازان در حفظ و بازیابی گرامی ترین وجه وجود آدمی یعنی سلامت ایفا می کنند.

بی اغراق داروسازان از جایگاهی بسیار حساس و مهم در حوزه سلامت برخوردارند و در طی چند دهه اخیر  و بخصوص پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  شاهد فعالیت های گسترده آنها در جهت بالا بردن سلامت عمومی جامعه در عرصه های تولید علم ،شکوفایی صنایع داروسازی ،تولید داروهای با کیفیت و تکنولوژی بالا بوده ایم.

ضمن تبریک روز داروساز به تمامی دارو سازان کشور به خصوص همکاران پرتلاش شاغل دراستان مرکزی و  دانشگاه علوم پزشکی از درگاه خداوند متعال برای یکایک این عزیزان توفیق و سلامتی روز افزون مسالت می نمایم.

کلید واژه ها: پیام تبریک روز داروساز دکتر علیمرادیان


( ۱ )

نظر شما :