مدیر نظارت بر محصولات غذایی معاونت غذا و دارو اراک:

به محصولات غذایی خانگی اعتماد نکنید

مدیر نظارت بر محصولات غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک گفت:در فصل تهیه ترشیجات،شوریجات و دیگر محصولات غذایی به هنگام خرید به برچسب بهداشتی آن دقت کنید.
۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۹ کد : ۶۳۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۱۲
به محصولات غذایی خانگی اعتماد نکنید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر تاجیک مدیر نظارت بر محصولات غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو  اراک با اشاره به گسترش محصولا ت غذایی آماده در فروشگاه‌ها و استقبال مردم از این محصولات گفت: این روزها محصولاتی بدون نام و نشان به مردم عرضه می‌شود که ادعای خانگی بودن را به یدک می‌کشند و مردم هم فکر می‌کنند که  خانگی بودن آن‌ها نشان‌دهنده سلامت و کیفیت بالاترشان است و این فقط سوء استفاده از کلمه  خانگی است، که بیشتر آنها نیز اصول بهداشتی را نادیده گرفته و سلامت افراد را با خطر مواجه می کنند.

 وی افزود:تولیدات خانگی به محصولی گفته می‌شود که در خانه، و شرایط کاملاً بهداشتی و در حجم پایین به اندازه نیاز خانواده‌تهیه شود.اگر فردی بخواهد محصولی مانند آب‌ لیمو یا آب‌ غوره چند محله یا منطقه را تأمین کند، دیگر شرایط تولید خانگی را ندارد و باید دست به تولید انبوه بزند.

عضو هئیت علمی دانشگاه اراک گفت:تولید انبوه، بهداشت، شرایط خاص نگهداری و متخصص بهداشت مواد غذایی می‌خواهد که هیچ‌کدام از محصولات به اصطلاح خانگی این شرایط را ندارند. ضمن اینکه آلودگی‌ها و تقلب‌ های بسیار زیاد کیفی، کمی و بهداشتی هم در چنین فرآورده‌هایی دیده می‌شود. به همین دلیل به هیچ‌وجه مصرف محصولاتی تحت عنوان خانگی از آب‌ غوره و آب‌ لیمو گرفته تا رب و سرکه توصیه نمی‌شود.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: محصولات خانگی دکتر تاجیک اداره مدیریت بر غذا،آرایشی و بهداشتی


( ۴ )

نظر شما :