معاون غذا و دارو اراک بیان کرد:

تنها محل مجاز و مطمئن تهیه دارو و مکمل ها داروخانه است

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۷ کد : ۶۹۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۳
معاون غذا و دارو اراک گفت: خرید دارو از باشگاه های ورزشی، عطاری، آرایشگاه ها و فروشگاه های اینترنتی یا ماهواره ای می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد .
تنها محل مجاز و مطمئن تهیه دارو و مکمل ها داروخانه است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: کلیه اقلام دارویی و مکمل های وارداتی و همچنین دیگر اقلام سلامت محور بایستی دارای برچسب کنترل اصالت باشند.

معاون غذا و دارو افزود: مصرف کننده می تواند پس از خرید محصول،ضمن خراشیدن لایه رویی قسمت مربوط به کد 16 رقمی و با توجه به اطلاعات بر روی برچسب کنترل اصالت، از طریق سامانه پیامکی (20008822) یا با مراجعه به آدرس سایت(www.ttac.ir) ، نسبت به تایید اصالت محصول خریداری شده اقدام نماید.

برخی اطلاعاتی که پس از وارد کردن و ثبت کد 16 رقمی به مصرف کننده داده می شود شامل موارد زیر است:

نام فرآورده، تاریخ تولید و انقضا، سری ساخت که هر سه مورد می بایست مطابقت کامل با اطلاعات مندرج روی محصول داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از خرید هرگونه دارو و مکمل وارداتی فاقد برچسب به دلیل عدم اطلاع از محتوای واقعی محصول، عدم بررسی و تایید سلامت فرآورده و هم چنین عوارض متعدد و تهدید سلامت افراد، خودداری کنید.

دکتر علیمرایدان تشریح کرد: در صورت پیغام خطا و یا پاسخ سامانه مبنی بر معتبر نبودن شناسه محصول و یا تقلبی بودن آن،داروخانه موظف به بازپس گیری محصول می باشد، ضمنا اطلاع رسانی فوری موضوع به معاونت غذا و دارو جهت پیگیری لازم و ضروری می باشد.

طرز نگه داری صحیح داروها    

طرز نگه داری صحیح داروها توسط کارخانه سازنده مشخص می شود و شما می توانید بامطالعه بروشور داروها و سوال از دکتر داروساز از نحوه نگه داری آن ها مطلع شوید

یخچال با وجود خنک بودن به دلیل مرطوب بودن, محل نگه داری مناسبی برای تمامی داروها نیست.زیرا ممکن است رطوبت آن به داروها نفوذ کرده و اثر تخریبی بر روی آن ها داشته باشد.فقط داروهایی که توسط دکتر داروساز و براساس بروشور دارویی توصیه شده است را در یخچال نگه داری کنید.

انتهای پیام/

رسول غفاری

 

کلید واژه ها: داروخانه ها تنها محل مجاز دکتر علیمرادیان


( ۲ )

نظر شما :