معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

آزمایش ۳۲۶ مورد نمونه آرد توسط آزمایشگاه معاونت غذا و دارو

۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۰ کد : ۶۹۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۰۷
معاون غذا و دارو اراک گفت: ۳۲۶ مورد نمونه آرد در ۸ ماه نخست سال جاری از واحدهای تولیدی و نانوایی ها سراسر استان توسط آزمایشگاه معاونت غذا و دارو مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.
آزمایش ۳۲۶ مورد نمونه آرد توسط آزمایشگاه معاونت غذا و دارو

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: در راستای کنترل و پایش آرد و اجرای طرح ملی غنی سازی آرد با آهن و اسیدفولیک ، آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی  اقدام به انجام آزمایش بر روی 326 مورد نمونه آرد از واحدهای تولیدی و نانوایی های سراسر استان مرکزی  این معاونت کرد.
گندم بعنوان قدیمی‌ترین منبع غذایی با منشأ گیاهی برای انسان در جهان و به عنوان پرمصرف ترین ماده غذایی در سفره ایرانیان با ارزش غذایی فوق العاده؛ درصد مناسبی از پروتیئن ، کربوهیدرات و ویتامین‌های گروه ب و...، غذایی بسیار ارزشمند در تأمین میزان انرژی و نیازهای بدن محسوب می شود.


 عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: از سال 1384 به علت بروز علائم فقر آهن و اهمیت کنترل آن ،طرح ملی غنی سازی آرد با آهن به اهتمام و کوشش سازمان غذا و دارو صورت پذیرفت و به ویژه در سالهای اخیر پایش و کنترل مستمر کیفیت آرد واحدهای تولیدی و نانوایی‌ها مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 103 از لحاظ آزمون‌های میکروبی، شیمیایی و رئولوژیکی و میزان آهن و اسید فولیک به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی سفره مردم در اولویت قرار گرفت. در این راستا طی هشت ماه گذشته 326 نمونه آرد از سطح نانوایی‌ها و واحدهای تولیدی نمونه برداری و توسط آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت.


دکتر علیمرادیان ادامه داد: تعداد نمونه های آرد ارسال شده به آزمایشگاه توسط اداره نظارت از کارخانه های تولید آرد سراسر استان  در طی 8ماه گذشته 77نمونه و  تعداد نمونه های آرد ارسال شده به آزمایشگاه توسط مراکز بهداشت استان از نانوایی ها 249نمونه و  تعداد نمونه های آردغیر قابل قبول  ارسال شده به آزمایشگاه توسط اداره نظارت از کارخانه های تولید آرد سراسر استان 7نمونه و تعداد نمونه های آردغیر قابل قبول ارسال شده به آزمایشگاه توسط مراکز بهداشت استان از نانوایی ها 39نمونه بوده است.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: آزمایشگاه آرد آزمایشگاه کنترل مواد غذایی اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان


( ۲ )

نظر شما :