در راستای پیشگیری از دیابت صورت گرفت؛

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری و کنترل دیابت با حضور پرسنل معاونت غذا و دارو اراک

۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵ کد : ۷۲۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۷
در راستای افزایش دانش و آگاهی در زمینه بیماری دیابت و آشنایی بیشتر با بیماری دیابت و راههای پیشگیری و کنترل آن، دوره آموزشی ویژه کارکنان معاونت غذا و دارو درسالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.
برگزاری جلسه آموزشی  پیشگیری و کنترل دیابت با حضور پرسنل معاونت غذا و دارو اراک

  به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، خانم قناتی کارشناس رابط سلامت معاونت غذا و دارو عنوان کرد: دیابت یا بیماری قند ، یک اختلال متابولیک در بدن است . در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد و درنهایت قند خون افزایش می‌یابد و فرد مبتلا به دیابت می شود .

وی در خصوص عوامل مستعد کننده در ایجاد بیماری ، علائم و عوارض بیماری، راههای پیشگیری از این بیماری و اهمیت فعالیت بدنی منظم در کاهش موارد ابتلاء به انواع دیابت نکاتی را بیان کرد و اظهار داشت : دیابت، بیماری آشکاری است و وظیفه‌ی ما این می‌باشد که به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و خانواده ها در خصوص این بیماری آگاه سازیم .گفتنی است کارگاه آموزشی شناخت دیابت با همت واحد سلامت این معاونت و با رویکرد آشنایی کارکنان  با بیماری دیابت و تغذیه سالم دربرگزار شد.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی پیشگیری از دیابت معاونت غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :