ازسوی روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت.

به بهانه سالروز شهادتت

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۳ کد : ۳۵۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۰
شهید آوینی مانده است و ما رفته ایم. ما همان زنده هایی هستیم که شهید آوینی روزی از آنها گفت.
به بهانه سالروز شهادتت

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک در پیامی فرا رسیدن سالروز شهادت سید اهل قلم مرتضی آوینی همانند سنوات گذشته از بیقراری دل یاد کرد و نوشت: گفتم دلم بیقرار است و نا آرام و تو گفتی «قرار دل عشاق در بی قراری است».

گفتم این چه سری است که اینچنین سر گشته ایم در برزخ میان عقل و عشق؟ و تو گفتی «این هر دو عقل و عشق را خداوند آفرید تا وجود انسان در حیرت میان عقل وعشق معنا شود.»

یادت هست که چگونه مسحور سخنانت گشته بودم و چقدر دلم میخواست که چون تو بگویم و بنویسم و وقتی از تو پرسیدم که آیا فلسفه خوانده ای؟و تو در جوابم گفتی«باید پذیرفت که تظاهر به دانایی هرگز جایگزین دانایی نمیشود و حتی از این بالاتر دانایی نیز با تحصیل فلسفه حاصل نمیشود.»

یادت هست وقتی در نگاهم شک را دیدی و من شرمسار چشمم را فرو بستم گفتی: «تا شک نباشد کی میتوان به یقین رسید و تا شب نباشد کی میتوان به حقیقت نور واصل شد». گفتمت چرا اینگونه ؟چرا خون ؟و تو گفتی: «در عالم رازی هست که جز به بهای خون فاش نمیشود».

ایکاش دغدغه های ذهنی تو را هنر مندان امروز ما داشتند تا در کوچه پس کوچه های شهرمان که راه می رویم غم غریبی در مملکتی که به اسم امام زمان عج بر پا شده تمام وجودمان را به آتش نمیکشید و...بگذار گلایه های همیشگی را ناتمام بگذارم و از تو که خود شاهدترینی بر احوالات ما بر دلتنگی های ما بر ضربه هایی که از دشمنان دوست نمامی خوریم بر تنهایی تحمیل شده غمبار علی ما بر و بر و بر ... خودت خوب می دانی دعایمان کن !ای گواه همیشه تاریخ! اینروزها اوضاع خوبی نداریم ...جای شهدا حسابی خالیست دعایمان کن!

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: پیام شهید آوینی


نظر شما :