افزایش ۱۱۰ درصدی صدور پروانه ساخت محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی در ۱ سال اخیر

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۸ کد : ۴۳۰۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: درسال گذشته ۴۶۰ پروانه ساخت و ثبت فرآورده محصولات غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی صادر شده است.
افزایش ۱۱۰ درصدی صدور پروانه ساخت محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی در ۱ سال اخیر

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر علی یادگاری، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تاکید بر اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در حوزه غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی عنوان داشت:در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم طی سال گذشته در منطقه جغرفیایی تحت پوشش این دانشگاه بررسی تقاضای احداث  واحدهای تولیدی به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته و صدور پروانه های ساخت محصولات نیز در مدت مشابه به میزان ۱۱۰ درصد رشد داشته است.
سرپرست معاونت غذا و دارو با اشاره به سیاستهای سلامت محور سازمان غذا و دارو مبنی بر اصلاح الگوی تغذیه ای اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه به منظور اجرای این سیاست ها از ابتدای سال ۱۴۰۲، پروانه بهداشتی ساخت ۴۶۰ محصول را که در آنها کلیه الزامات فنی و بهداشتی رعایت شده است صادر نموده است .
دکتر یادگاری در ادامه با اشاره به جدیت این اداره در نظارت و بازرسی بر واحدهای تولیدی و برخورد قانونی با متخلفان گفت: به منظور نظارت بیشتر و اجرای مصوبات قانونی تعداد پروانه های صادره برای مسئول فنی واحدهای غذایی و آرایشی بهداشتی نیز به میزان ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر دقت مردم در هنگام تهیه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی گفت هموطنان عزیز میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به ۳۳۶۸۵۵۷۰_۰۸۶ یا سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

کلید واژه ها: اراک معاونت غذا و دارو دکتر یادگاری مجوز صدور گواهی بهداشتی غذایی


نظر شما :