بررسی مهم ترین ویژگی های یک نان سالم

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۰ کد : ۳۱۹۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۶
مهندس رئوفی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک با بیان اینکه نانی که دارای سبوس هست خواص تغذیه‌ای بسیار خوبی دارد، گفت: سبوس گندم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان بسیار تاثیرگذار هست چون سبوس گندم خواصی دارد که از بروز این بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
بررسی مهم ترین ویژگی های یک نان سالم

به نقل از روابط عمومی معاونت غذاو دارو اراک، مهندس مریم رئوفی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک افزود: با گرفته شدن سبوس گندم خواص تغذیه‌ای از نان گرفته می‎شود در نتیجه استفاده آن منتج به افزایش وزن و چاقی و بروز بیماری‌های مزمنی مثل قلبی و عروقی و سرطان می‌شود.

این کارشناس غذایی با بیان اینکه در کمال تأسف امروز یکی از مشکلات ما سبوس‌گیری گندم هست، یادآور گردید: چنانچه مشکلی در نان وجود داشته باشد چون قوت غالب مردم هست در نتیجه طیف بسیاری در جامعه را مبتلا می‌کند و آثار آن در جامعه نمودار می‌شود.

وی با تاکید براینکه در بین نان‌ها، استفاده نان جو خوب ترین گزینه هست، افزود: البته استفاده سنگک و بربری نسبت به لواش خوب تر بوده؛ استفاده نان باگت و ساندویچی آسیب داشته و سفارش می‎کنم استفاده نشود یا کمتر استفاده گردد.

مردم باید از نان تیره سبوس‌ دار استفاده نمایند و از استفاده نان سفید دوری کنند هرچند مردم ما رغبت به استفاده از نان سفید دارند.

کلید واژه ها: آرد نان سبوس‌ مهندس مریم رئوفی اراک


( ۱ )

نظر شما :