غنی سازی آرد و بهبود کیفیت نان از ضروتهای امروز حوزه سلامت

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۷ کد : ۳۲۲۴۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارائه آموزش های لازم و مداوم و به روز رسانی دانش و سطح علمی کارشناسان فنی و کنترل کیفی کارخانجات آردسازی و مراکز ذخیره سازی و فعالان این حوزه برای ارتقای عملکرد در نگهداری مناسب گندم و آرد و حفظ کیفیت در زمان ذخیره سازی یک ضرورت همیشگی است.
غنی سازی آرد و بهبود کیفیت نان از ضروتهای امروز حوزه سلامت

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر علیمرادیان ؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه بررسی  کیفیت آرد تولیدی کارخانجات سطح استان آموزش هدفمند و مستمر برای کارشناسان زنجیره گندم ، آرد و نان اظهار داشت: ارائه آموزش های لازم و مداوم و به روز رسانی دانش و سطح علمی کارشناسان فنی و کنترل کیفی کارخانجات آردسازی و مراکز ذخیره سازی و فعالان این حوزه برای ارتقای عملکرد در نگهداری مناسب گندم و آرد و حفظ کیفیت در زمان ذخیره سازی یک ضرورت همیشگی است.

وی افزود: معتقدیم که کارشناسان دستگاه های مرتبط با این حوزه نیز باید از لحاظ دانشی با برگزاری دوره های آموزشی مستمر تقویت و به روز شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه هدف مشترک همه فعالان این حوزه این است که نان به عنوان فرآورده نهایی این زنجیره از یک کیفیت بالاتری به مصرف کننده ارائه شود اظهار داشت: باید تولید این محصول را به استانداردهای ملی و جهانی مرتبط به آن نزدیک کرد.
دکتر علیمرادیان  تصریح کرد: هرچند که وضعیت امروز ما در این بخش پایدار است.


معاون غذا و دارو با اشاره به نقش مهم کارشناسان فنی و کنترل کیفی کارخانجات آردسازی عنوان کرد: هنر این است که از متریال اولیه با بکار بردن تکنیک های لازم محصول با کیفیت مطلوب تولید کرد.


وی افزود: تظابق کیفیت محصول تولیدی با مشخصه ها و استانداردهای از پیش تعیین شده با کم ترین انحراف معیار، اطمینان و رضایت مصرف کننده را به همراه خواهد داشت.


دکتر علیمرادیان تصریح کرد: در واقع حضور کارشناسان کنترل کیفی در کارخانجات آردسازی باید تضمین کننده استفاده بهینه از منابع و متریال اولیه و به حداقل رساندن ضایعات و ناکارآمدی در فرآیند تولید باشند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر در زنجیره گندم، آرد و نان از متریال با کیفیت قابل قبولی برخودار می باشیم.
در این جلسه ارگان هان مربوطه ، مدیران و مسئولین فنی کارخانجات آرد، رئیس اتحادیه خبازان حضور داشتند و ضمن ارائه گزارش از نظرات کارشناسان معاونت غذا و دارو در این خصوص بهره بردند.

 

کلید واژه ها: غنی سازی کیفیت آرد نان جلسه معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :