با پیگیری های معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت؛

تولید نان سنگک با آرد ۷ درصد سبوس‌گیری شده،نان لواش با آرد ۱۲ درصد و نان بربری با آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده در اراک اجباری شد.

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۴۶۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۵۳
بر اساس مصوبه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در راستای پیگیریهای مکرر و مستمر معاونت غذا و دارو، مقرر گردیده همه واحدهای سنگک‌پز ملزم به تولید نان با آرد ۷ درصد سبوس‌گیری شده و نانوایی های لواش و تافتون موظف به استفاده از آرد ۱۲ درصد سبوس گیری شده و نانواییهای بربری ملزم به استفاده از آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده می باشند و کارخانجات تولید آرد استان نیز موظف به تولید آردهای خبازی به شرح مذکور می باشند که این امر هم اکنون در حال اجراست.             
تولید نان سنگک با آرد ۷ درصد سبوس‌گیری شده،نان لواش با آرد ۱۲ درصد و نان بربری با آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده در اراک اجباری شد.

با پیگیری های معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت؛
 
  تولید نان سنگک با آرد 7 درصد سبوس‌گیری شده،نان لواش با آرد ۱۲ درصد و نان بربری با آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده در اراک اجباری شد.
انتهای پیام/
رسول غفاری

  بر اساس مصوبه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در راستای پیگیریهای مکرر و مستمر معاونت غذا و دارو، مقرر گردیده همه واحدهای سنگک‌پز ملزم به تولید نان با آرد 7 درصد سبوس‌گیری شده به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛خانم مهندس مختاری کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو بیان کرد: با توجه به بالا بودن آمار بیماریهای غیر واگیر دار مانند فشار خون و دیابت در استان مرکزی و لزوم کنترل آنها و با عنایت به اهمیت تغذیه ای نان به عنوان غذای اصلی مردم و تاثیر  مستقیم کیفیت نان با سلامت جامعه، بر اساس تصمیماتی که در کارگروه‌های مختلف حوزه آرد و نان استان گرفته شد مقرر گردید کلیه  واحدهای سنگک‌پز ملزم به تولید نان با آرد 7 درصد سبوس‌گیری شده و نانوایی های لواش و تافتون موظف به استفاده از آرد ۱۲ درصد سبوس گیری شده و نانواییهای بربری ملزم به استفاده از آرد ۱۸ درصد سبوس گیری شده در سطح استان می باشند.
وی با اشاره به اینکه این  موضوع مهم  در تاریخ ۲۵ فروردین ماه  در استانداری استان تصویب شده اعلام نمود از اواسط اردیبهشت اجرای این طرح آغاز شده و  آ و هم اکنون این امر در حال اجراست.
مختاری گفت: البته همزمان با اجرایی شدن این مصوبه در سطح استان دوره‌های آموزش‌های لازم در راستای پخت نان با آردهای سبوس‌دار و ارتقاء سطح آگاهی نسبت به فواید این نان‌ها برای کلیه نانوایان شهرستان‌ها برگزار گردید.همچنین هماهنگی های لازم نیز با کارخانجات تولید آرد استان نیز بعمل آمده و پایش تولید آرد در استان نیز در دست اقدام و بررسی می باشد.

کلید واژه ها: میزان سبوس گیری نان سنگگ مهندس مختاری غذایی


( ۲۲ )

نظر شما :